#1 Skrevet August 29, 2008 Hei. Et lite problem på min VR6, det er at høyre fremhjul peker mye mer fremover enn venstre fremhjul? Venstre fremhjul ser ut til å stå i orginal posisjon, men høyre fremhjul er så mye frem at det subber i bakkant av fremfanger. Skjønner tegninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2008 Bilde nr 1: Høyre fremhjul (passasjersiden) Bilde nr 2: Venstre fremhjul (førerisden) Jeg vet at drivleddet er knekt inne i navet på førersiden, som er bestillt nytt. Bestillte like greit begge opphengskulene og nye hjullager i samme slengen, så venter på deler fra Frode nå. Noen som vet hva dette snodige opplegget kan skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2008 Har bilen fått seg en smell? Tviler for at "castervinkelen" er justert SÅ feil?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2008 Har bilen fått seg en smell?Tviler for at "castervinkelen" er justert SÅ feil?? Niks, var ikke slik da jeg henta bilen. Ble slik etter jeg monterte juserbart senkesett på den. Det er egentlig et sett til Golf 2 da, men i og me at festene er like går det overens på Golf 3 også. Kan umulig være demperne, da skulle det jo vært like på begge sider..Men karnsje catervinkelen ble feiljustert såppass etter demontering av dempere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2008 Er du sikker på at bruene er helt fine ? Disse pleier å bli skeive ganske fort, tåler bare en liten trøkk. Er hjulet skeivt fremover? Hvis det er skeivt bakover, blir det hvertfall sånn at akslingen subber i karossen, men det ser ut til å være motsatt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2008 Er du sikker på at bruene er helt fine ?Disse pleier å bli skeive ganske fort, tåler bare en liten trøkk. Er hjulet skeivt fremover? Hvis det er skeivt bakover, blir det hvertfall sånn at akslingen subber i karossen, men det ser ut til å være motsatt her. Har ikke vært borti noe som helst under bilen, som skulle gjort til slik at bruene skulle fått seg en trøkk. Hjulet er mye mer fremmover mot fangeren iforhold til venstre fremhjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2008 Er ikke caster-justering på Golf. Kan det gamle fjærbeinet være kraftig bøyd, og så har tidligere eier bare jekka det til, slik at bærebru eller travers er ute av kurs? Du vil jo da få et problem når du setter på et rett fjærbein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2008 Er ikke caster-justering på Golf.Kan det gamle fjærbeinet være kraftig bøyd, og så har tidligere eier bare jekka det til, slik at bærebru eller travers er ute av kurs? Du vil jo da få et problem når du setter på et rett fjærbein. Alltså, du mener fjæra? Alle dempere og fjærer ser ut til å være i fin stand, som satt på før justerbare kom på. Dette irriterer meg ganske mye egentlig, håper feilen forsvinner når jeg får skiftet alle delene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 30, 2008 (endret) Sjekk innfestningene til bærearmene, og sjekk selve bærearmen om den er skjev. Jeg ville ha bytta bærearm, dem koster jo ikke så mye og dem er lette å bytte. Får du frem det her bilde? http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=6009-000&Hsprak=N&Htider=man-fre+8.00+-+17.00+%B7+l%F8r+10.00+-+14.00.&Hadress=Mekonomen+i+Sarpsborg+Glomveien+1,+1710+Sarpsborg,+Tel:+69+13+79+99&Hepost=sarpsborg@mekonomen.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2008 Sjekk innfestningene til bærearmene, og sjekk selve bærearmen om den er skjev. Jeg ville ha bytta bærearm, dem koster jo ikke så mye og dem er lette å bytte. Får du frem det her bilde? http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?Hbutik=6009-000&Hsprak=N&Htider=man-fre+8.00+-+17.00+%B7+l%F8r+10.00+-+14.00.&Hadress=Mekonomen+i+Sarpsborg+Glomveien+1,+1710+Sarpsborg,+Tel:+69+13+79+99&Hepost=sarpsborg@mekonomen.no Nei, kommer bare til der man skiver inn reg.nr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2008 Mener ikke fjæra, men dempern/fjærbeinet. Dersom bærearm og innfestning er bøyd, og gammelt fjærbein er rett, ville det jo ikke bli noen forskjell når han bytter til nye fjærbein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 26, 2008 (endret) Tror jeg har funnet feilen på dette problemet gitt. Var av med høyre fremhjul idag, og ene indre foring på bærearm er helt gåen..Kutta ta tak på spider, og dra hele bærearma frem og tilbake. Samt at yttre foring på stabstag var gåen, og de er bestillt fra FK Autoparts allerede:) Så får vi håpe at problemet blir løst..Snart skifta hele forstillinga på denne bilen etter jeg kjøpte den nå Møller skulle ha 1300,- for å skifte begge opphengskulene på bilen, kun arbeid. Er det dyrt? Har opphengskulene selv. Legger ved et par bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2008 Er jo såre enkelt å bytte opphengskulene selv da. Ut med de 3 boltene på undersiden av bærebrua og mutteren på topp av kula. Da er den løs og kan tas ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 26, 2008 Bytt hele bærearmen, kjøp en med bærekule og foringer så slipper du noe mere kødd, ikke er dem så dyre heller. Sjekk med http://www.biltema.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...