#1 Skrevet August 29, 2008 (endret) Har ein 5'er 20v 173 hk sak i min sneddne kupe:) Har følgande symptom: Høyrest ikkje ut som ein femmer når ein ska gje på, høyrest nogelunde allright ut på 1 gir, men når eg kjem opp i fart og motoren treng meir luft høyrest d slik ut: BAAAAAAAAAAHHHH!! høyrest nesten ut som den strupe seg sjøl, eller at den ikkje får nokk luft! Dette ha og resultert at minst 70 av mine ellers ville ponnya ha tatt ferie.. Har sjekka ut og inn på falsk luft, og luftmengdemåler og tenning i øst og vest men møte veggen! Er det noken skruavhengige som meg sjølv her inne som ha støtt på same problemet? E åpen fø alt!! utenom tvangsekteskap og alkoholforbud:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2008 Har ein 5'er 20v 173 hk sak i min sneddne kupe:) Har følgande symptom: Høyrest ikkje ut som ein femmer når ein ska gje på, høyrest nogelunde allright ut på 1 gir, men når eg kjem opp i fart og motoren treng meir luft høyrest d slik ut: BAAAAAAAAAAHHHH!! høyrest nesten ut som den strupe seg sjøl, eller at den ikkje får nokk luft! Dette ha og resultert at minst 70 av mine ellers ville ponnya ha tatt ferie.. Har sjekka ut og inn på falsk luft, og luftmengdemåler og tenning i øst og vest men møte veggen! Er det noken skruavhengige som meg sjølv her inne som ha støtt på same problemet? E åpen fø alt!! utenom tvangsekteskap og alkoholforbud:) Dette er kjipt! Hadde dette selv på en 10VT jeg hadde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2008 Har du sjekka om du har gnist på alle plugger,evt overslag i ledninger. Bensin trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2008 (endret) gnist e bra, sjekka alle.. bensintrykk må ve bra for den bruke alt for mykje:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2008 Feil med LMM , som gjør at den får feil blanding?.... prøvd og koble fra Lmm..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2008 (endret) Kan det vere tett bensinfilter: klø : Velkommen i klubben foresten Tomas;) Kjekt at det er fleire fra Førde som joiner:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2008 Sjekk feilkoder/ blink ut. Kan høres litt ut som nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2008 Har prøvd å skifte luftmengdemåler, bensinfilter, og sjekka vakumslange mellom lmm og innsug. sjekka alle vakumslanger, neste på programme blir komp test.. finn eg ut av det posta eg grunnen til ære for meg og andre som Ørjan Andreassen. Men har dåke noken ting eg kan sjekke so skrik ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 30, 2008 (endret) nødmodus? grei ut Takker Tomas:) E jo so mykje kompetanse her innpå so kan jo itj la ver;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2008 Sjekk feilkoder/ blink ut.Kan høres litt ut som nødmodus. Har ingen feilmelding forutenom bremselys, viser nødmodus på displayet? blink ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2008 Kas årsmodell er det snakk om? Visst du har diagnosekontakt kan vi lese ut evt feilkodar frå bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 1, 2008 '*bump* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 3, 2008 noken som veit om det er diagnosekontakt på bilen? standard e vel inne i cupeen i midkonsoll og i sikringsboks.. men ingen kontakt og finne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 3, 2008 Joda, er kontakter der, to stykker faktisk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 8, 2008 Joda, er kontakter der, to stykker faktisk:) kor? hehe, har høyrt at mulige e me girspaken, og bak brytarane i midtkonsoll.. fant ikkje me girspaken, so då gjennstår det bak brytarane. Men her ha jo dashbordet våre ute ein tøddel gonga, så vist kontakten ligg laust er sjangsen stor for at den ikkje ligg der den burde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2008 Har fått høyrt at diagnosekontakten set nede med pedalane.. kan dette stemme? rimelig lei av å demontere alt interiør for ikkje og finne noke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2008 Det spørs hvilken årsmodel du har men kan sitte i sikringsboksen framme i motoromet, midtkonsollen eller under dashbordet på førersiden. Skal ikke være nødvendig å demontere noe spesielt for å komme til. i midtkonsollen må du lette på gummien der hvor du kan oppbevare ting. Har vært borti på en bora att den er under CD spilleren. Men det er jo VW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 21, 2008 Det sitter 2 stk. kontakter i sikringsboksen. En svart og en hvit mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 22, 2008 er ein 89 mod, so ligg i grenseland på kontaktplassering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 24, 2008 Det sitter 2 stk. kontakter i sikringsboksen. En svart og en hvit mener jeg. Har sjekka, men finn ingen kontakt der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 24, 2008 Joda, er kontakter der, to stykker faktisk:) Kor? på nyare modeller e d lagt opp i sikringsboksen.. men dei ha ikkje vå so snille me min:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 6, 2008 tenkte eg sku oppdatere.. har ein kar so sa at det her kunne vere pga skeive eksosventiler.. må på komp test for og finne ut av d, men skal oppdatere etterpå.. for han som hadde bilen min før meg rota mykje me og få til registeret skikkelig.. so då må eg eventuelt av me toppen:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...