Noen som kan Defa Alarmer?

Anbefalte innlegg

Defa alarmen min har klikket.. Den går av hele tiden og jeg får ikke stoppet den med fjernkontrollen.. Den hyler ca 30 sec før den slutter av seg selv, men da klikker det i et rele en stund.

Alarmen går av uansett hvilken dør jeg åpner.. også panseret.

Den er mye mere tungstartet etter at dette skjedde.. akkurat som om startsperra slår inn litt.

Må dra den ca 5 sek på starteren før den starter.. Slår ikke etter i det heletatt de 5 første sec.

Releet klikker i ca 1min etter at jeg har startet opp bilen..

Noen som vet hva feilen kan være? Fjernstyrte sentrallåsen virker vel ikke om jeg kobler ut alarmen? eller? Og kan ikke startsperra "jumpes" over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperra kan jumpes, og sirena kan kobles ut.

Men du må vite hvilken type DEFA du har slik at du jumper rette ledninger til startsperra.

Finn styreenheten til alarmen, der finner du en plugg med 3 tykke ledninger, dem går til startsperra(2 opp til tenningslås, og 1 med 12V).

På styreenheten finner du også ut hvilken alarmserie du har.

Gå inn på http://www.DEFA.no og finn skjema til din alarm, og finn ut hvilke ledniger du skal koble sammen for å jumpe startsperra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo konglesmart å ta dette over et offentligt forum. Når du ligger inne med fullt navn, adresse og hvilken bil det gjelder kan det bli en forholdsvis smal sak å spore deg opp....

men så sant så sagt: "å tenka før du snakka e så å tørka seg i rævå før du drite"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre med defa alarmer er å klippe kabler, når ikke en gang de som instalerer dritten klarer å fikse den, er det bare avbiter som gjelder. Og dessuten, hvem er det som bryr seg om bilalarmer egentlig, alle tror jo bare at det er noen som har feil på alarmen eller at noen har glemt å slå den av!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde også å få orden på en Defa som tulla, men kjøpte bare en ny en. Enkelt å bytte når alle kablene alt er tilkoblet! :)

Men prøv å koble den ut først, og finn ut hvilket relé det klikker i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.