Audi A4 1,9tdi automatkasse

Anbefalte innlegg

Tror jeg har et "problem" med bilen min.

Har en Audi A4 1,9tdi med automatkasse. 2004mod

For en stund siden begynte bilen min å "nøkke" litt på gira. Spesielt når jeg kjører i gang. Har ikke spurt noen enda hva det kan være, så håper noen her inne kan svare meg. Når jeg ligger f.eks nøyaktig(cruise kontrol) i 60km/t, hopper tutallet bittelitt opp hvert 5sek ca. kanskje det har sammenheng med den "nøkkinga".

Selv tror jeg det har noe med girkassa å gjøre.

Bilen har vært pent kjørt. Hvertfall den tiden jeg har hatt den.

mvh

frustrert audi-eier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha kjent det selv, virker det som at "lockup"'en i girkassa glepper litt fra tid til annet.

En kollega som hadde det på en 19,TDI, feilsøkingen var å ligge i oppoverbakke, og gi på akkurat lite nok til at girkassen ikke gearet ned, og kjenne etter slike glepp.

Dessverre for han, kostet det ca 20'...overhaling av kassen. Får håpe det er noe enklere på din. Oljeskift og rens av ventiler er det mange på forumet her som har hatt god erfaring med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres litt ut som det jeg merket på kassa mi før jeg mistet elektroniken på den, da var det G38 fartssensoren som var gåen kosta vel 600kr eller noe sånt.... en fordel å skifte olje og filter også!!!! er utrolig hvordan det kan se ut... NB!!! G38 ligger på v-side, på h-side ligger G68!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.