#1 Skrevet August 30, 2008 Har kjøpt s4 og synes kansje den bruker litt mye bensin.. får den ikke under 1.35 på vanelig kjøring... Hva er vanelig bensinforbruk på disse bilene på vanelig kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2008 (endret) 1,3-1,5 var det jeg hadde ved blandet kjøring/bykjøring med litt gassing og leking. Men 200'en klarte jeg å få til å gå på 1l på mila ved langkjøring hvis jeg virkelig gikk inn for å kjøre pent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2008 på veeeldi fin jøring så klarer jeg meg på 10.5l på 100 km helt vanlig kjøring så ligger jeg på 1.2- 1.3 l på mila, med litt forbikjøring og slikt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2008 når me kjørte over fjellet fra haugesund til klubb treffet på rudskogen for noen helger siden så klarte eg det på 49 l og 50 mil.. syns d va bra eg :) blei jo noen forbi kjøringer, men stortsett fin kjøring pga bobilen me hadde me oss som måtte holda følge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2008 Ikke akkurat samme bil , men samme motor i bilen min , og ligger velpå 1.2-1.3 på vanlig kjøring med litt forbi kjøringer osv... Fikk til 16l på 16,5mil ved jevn rolig kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 30, 2008 Har klart å kjørt min på 0.85 over en times tid. Var knapt borti gassen. Normalt ligger den på 1.2-1.4 Med automatgir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 30, 2008 Ca 1.4 på bykjøring til og fra jobb, 0,8 på langkjøring over 11 mil. Manuell og 2.2t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2008 Det er lurt å ta en rengjøring på hele innsuget et par ganger i året. Jeg merker at forbruket går ned hver gang jeg gjør det. Ellers kan jeg jo bare drømme om et forbruk på under 1,2-1,5 med en passe aktiv kjørestil og bakkar og berg på vestlandet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 30, 2008 Min ligger på ca 1,4 ved blandet kjøring og alt fra 0,8 til 1 på langkjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 31, 2008 Med 2.2: 0.85 på langkjøring, 1.05 på blandet, trolig mer i byen, men jeg har aldri noe særlig bykjøring.. Med 4.2: 0.95 på pen langkjøring, 1.3 på blandet, bykjøring fremkaller trolig kun kraftig ubehag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 31, 2008 Lønner seg sikkert med litt rengjøring av innsug og div og kansje en overhaling av dyser Husker jeg kjørte S2`n på 0.85 på vei fra hjem fra oslo , men den beregninga var det kjørekomputern som sto for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 31, 2008 Jeg har akkurat vært tur - retur lillestrøm (fra Bergen). Jeg nulla ut computeren før jeg kjørte og fikk da opp forbruk på 0,88 på ca 1200 km. Jeg kjørte ikke rolig, men jevnt (snittfart lillestrøm - bergen var 87kmt). Kjører med automatgir. Til daglig kjøring med denne ligger jeg på 1,05 (med bykjøring). Så jeg er meget fornøyd. Ser jo at denne bruker myyyye om jeg trakker til, men det er vel ikke tema her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 31, 2008 min bruker 1,2-1,3 kald og blandet kjøring i ukedagene. brukte 0,89 med godt driv trondheim -gøteborg. lå på 2,1 opp på ACR med litt i overkant inspirert kjøring Jeg synes det merkes at dette er biler som er laget for Autobahn og ikke kronglete norske veier med mye nedgiring og aks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 31, 2008 Jeg hadde tur retur nordfjordeid - trondheim. Kjørte over strynefjellet og så dovre. Hadde tre personer i bilen og stappfullt bagasjerom. Tipper på at bilen var ca 2 tonn, kanskje mer også. Tanket full tank på Eid, og så i Trondheim. Bilen gikk da på 0,95 utregnet forbruk. Med gåen trykkslange mellom turbo og ic. Da var innsuget nyrenset. I ettertid har jeg ikke vært i nærheten av dette forbruket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 31, 2008 innsuget nyrenset? filteret? :-S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 31, 2008 Samme erfaringene jeg har, kjørekomputern regner litt snilt, men jeg lå fra 0.85 ved pen langkjøring, til 1.1-1.2 på blandet kjeing i bygda og 3-4 på skogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 31, 2008 Den jeg hadde var chippet og med 3" eksos.. Med veldig snill kjøring så greide jeg å kjøre 50 mil på 48 liter.. Men vanlig kjøring i byn så lå den på 1,4-1,6 ettersom hvor hard kjøring det blei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 31, 2008 Ligger på ca 1,25l/m med min på blandet kjøring. Rundt 1l/m på langkjøring. Småkjøring? Tipper 1,4-1,5l/m 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 31, 2008 LMM, IC, Gass spjeld og tomgangsmotor, temp sensor på innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 1, 2008 min ligger åsså godt under literen ved langkjøring! om jeg ligger rundt 90km/t har jeg et snitt på 0.85.. men med småkjøring og slikt, står den bestandig på 1.2-1,3 før jeg nullstiller den etter fylling! Da jeg dro vogn til ACR brukte jeg nesten 1.7 på mila.. det var drøyt.. (med vogn) Men på tur hjem virket det som om at den var "Blåst rein" så vill tippe 1.4-1,5:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...