Problemer med å presse inn bakre bremsecaliper stempel på Golf IV

Anbefalte innlegg

Hei som overskriften på innlegget sier plages jeg med å få presset inn stempelet på caliperen bake på golfen min. Har kjøpt slikt "spesialverktøy" fra biltema..... men de 2 tappene passer ikke helt 100% og det glipper hver gang jeg prøver å dra til. Noen tips til hvordan jeg kan få stempelet inn?? Også observert at det lekker litt veske (bremseveske???) fra den sorte gummiringen rundt stempelet.... sliter jeg da eller?

Er dette verktøyet jeg har:

productimage.asp?iItemId=82465

Bare trykk på det røde krysset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal det ikke skrus inn igjen bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm lekasjen høres ikke bra ut.. enten må du bytten mansjett eller hele calipperen(anbefales) ellers kan du resikere at du mister bremsene til slutt:P mn stemplet skal skrues inn.. må bare ha litt tålmodihet så går det bra.. gjorde det til en kompiss som var fast rustett.. men med litt rå power kom den til slutt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nei lekasjen ser ikke bra ut! Får prøve å banke det på plass... hvis ikke blir det vel ny calipper....: bh : Skal det biltema verktøyet funke eller? Å et spørsmål til... skal den mansjetten virkelig holde på bremseveska???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje er ikke bra på noen måter.

Har du tatt en pakningsring finnes det som regel rep-sett hos fks bilextra eller mekonomen til de fleste kalippere.

Ganske lett og gjøre, og koster en brøkdel av hva en ny kalipper gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje er ikke bra på noen måter.

Har du tatt en pakningsring finnes det som regel rep-sett hos fks bilextra eller mekonomen til de fleste kalippere.

Ganske lett og gjøre, og koster en brøkdel av hva en ny kalipper gjør.

Ja... får forsøke meg på noe sånt! Da må kalipper'n fysisk av og lufte bremsesystem osv osv osv osv??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har slikt biltema vektøy å det funker fint.. brukt det flere ganger:P er en teknikk med det også;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har slikt biltema vektøy å det funker fint.. brukt det flere ganger:P er en teknikk med det også;P

Hmmm... okey! Bruker du den lille gjennomgående stanga og dra til med eller? (den som går gjennom enden på verktøyet) Jeg hadde ikke sjangs å bruke håndmakt så måtte sette på en pipe i enden og bruke pipe + skralle.... gikk heller dårlig. Vrir seg bare unna når jeg skrur til....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri brukt sånt verktøy. Først pleier jeg å gi stempelet et veldig lett slag med en liten hammer i tilfelle det sitter fast. og så bruker jeg ei rørtang til å skrue stempelet inn igjen. Eventuelt bare dunker jeg det inn med hammeren eller presser det med rørtanga dersom jeg får knipe både foran og bak med kjeften på tanga. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger Calippere til denne på biltema for 599,- er noe så ikke så dyrt og bytte hele :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må skru inn stemplet med klokken samtidig som du presser på stemplet. (Samme om du har biltema sitt eller andre så lenge du klarer å presse og skru samtidig) Men du skal ikke ha noe lekasje, men det kan hende du får ut litt bremsevæske hvis stemplet har kommet langt ut eller blir presset inn på skrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema verktøyet funker helt topp det, du burde kjøpe deg et repp sett til calipern din, og mulig hone den opp hvis stempelet går tregt, anbefaller deg ikke å banke det sammen såfal for da er det bare og kaste caliper,=) lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger Calippere til denne på biltema for 599,- er noe så ikke så dyrt og bytte hele :D

Veit du om den passer stasjonsvogn og? Er ingen forskjell mellom vanlig golf og variant? Kan vel også si at jeg har 4motion.... noe som erfaringsmessig byr på problemer ved bytte av deler : bh :

Fikk feil skiver bak da jeg kjøpte nye så forbauser meg ikke om kalipper'n er annereldes på min i forhold til standard... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde like greit byttet caliperen komplett :)

Hva er reg.nr på bilen din? Blir enklere å sjekke om det er identisk med eller uten 4M.

edit: Caliperen til 599,- passer iallefall opp til Golf stv med 1,8T 20v og 2,3i V5, men den er nok ulik for 2,8 VR6 og 4M-modellene med TDI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fraråder folk å kjøpe disse... byttet på min i januar.. hadde bilen på eu i april og ene bremsen hang. ja ja tenkte jeg da må jeg vel bytte andre calipteren å.. men nei da var biltema dritten som hang.. så kjøpte ny på torshov for 900kr- rabatt.810kr.. holder enda i alle fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler det er utelukket å punge ut med 2287 kr for ny caliper bake hos mekonomen (dog uten rabatt).... enda veit jeg ikke om jeg må ha en spesiell type siden jeg har firhjulstrekk....: bråk :

Biltema sine calipere høres jo ikke akkurat kjempegode ut... får høre med thorsov da og få vite hvilken blodpris de skal ha for en : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til det biltemaverktøyet er det flere forskjellige "hoder" som passer på. Så du finner nok et med riktig plassering av piggene hvis du stikker innom biltema igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta klosser bak på en golf 4 selv... kunne ikke fatte hvorfor stempelet ikke ville inn... måtte løsne bolten bak på kaliperen... kan være noen har sagt det tidligere, men gadd ikke lese hele tråden...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til det biltemaverktøyet er det flere forskjellige "hoder" som passer på. Så du finner nok et med riktig plassering av piggene hvis du stikker innom biltema igjen.

Jaha... det er det jo ingen som har fortalt meg... : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta klosser bak på en golf 4 selv... kunne ikke fatte hvorfor stempelet ikke ville inn... måtte løsne bolten bak på kaliperen... kan være noen har sagt det tidligere, men gadd ikke lese hele tråden...:)

Nei, den er også ny for meg.... må man virkelig det altså?! Hvor er denne bolten a? Rett bak selve stempelet???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da aldri løsnet noen bolt når jeg har trykt dem tilbake... bare satt på verktøyet å skrudd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hørte jeg på pris hos Torshov Liertoppen.... 1549 kr. Har medlemmene rabatt der? Finnes det andre plasser utenom Møller og Biltema jeg kan få det billigere på? Haster forsåvidt litt siden jeg trenger bilen så og si hver dag.... helst med bremser.... : rolleyes

Saken er vel den at noe utelandskjøp utgår...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe spes med 4motion da? min kostet 900kr på torshov i skien.men er pant da. 300kr så gir vel 1200 og får igjen 300 når man leverer den gamle. vi har vel 10% der i alle fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe spes med 4motion da? min kostet 900kr på torshov i skien.men er pant da. 300kr så gir vel 1200 og får igjen 300 når man leverer den gamle. vi har vel 10% der i alle fall...

Liertoppen er det 150,- i pant.... men tror det skal være forskjell på sedan og stasjonsvogn... ?! Noen med etka og operative priser som kan hjelpe??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.