Problemer med å presse inn bakre bremsecaliper stempel på Golf IV

Anbefalte innlegg

Nei, den er også ny for meg.... må man virkelig det altså?! Hvor er denne bolten a? Rett bak selve stempelet???

skjønte det ikke selv heller, knota som F... men så løsna jeg den bolten som sitter bak på caliperen, var bare en så du ser den vist den er der, mener å huske det var 15-17mm... og da gikk stempelet rett til bånns helt uten makt...

mulig det finnes forsjellige bremser... men du kan jo kikke etter den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har andre forhandlere å anbefale for å kanskje få ned prisen litt? Hvis ikke får jeg vel bare kjøpe den på Torshov...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf/Variant/4Motion, year - 2001,

disc brakes / rear / 4motion

1J0615423B brake caliper housing left

1J0615424B brake caliper housing right

16" LUCAS 256X22MM

8N0615423B

brake caliper housing / with surface / F >> 1J-YB115 040* / F >> 1J-YD618 885 / F >> 1J-YP490 064* / F >> 1J-YU260 831* / F >> 1J-YW671 283*

left GRAU / PR-1KU

8N0615423C

brake caliper housing / F 1J-YB115 041>>* / F 1J-YD618 886>> / F 1J-YP490 065>>* / F 1J-YU260 832>>* / F 1J-YW671 284>>*

left / PR-2EE

8N0615424B

brake caliper housing / with surface / F >> 1J-YB115 040* / F >> 1J-YD618 885 / F >> 1J-YP490 064* / F >> 1J-YU260 831* / F >> 1J-YW671 283*

right grey / PR-1KU

8N0615424C

brake caliper housing / F 1J-YB115 041>>* / F 1J-YD618 886>> / F 1L-YP490 065>>* / F 1J-YU260 832>>* / F 1J-YW671 284>>*

right / PR-2EE

Klippet og limt i fra http://www.vagcat.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktet NBS og de hadde ikke ( : klø : ) caliper til min bil i det hele tatt..... :confused:

4Motion? Nei... det har vi ikke sett.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

folk tror mye rart om biltema innimellom, men regn med at både mekonomen og sikkert møller for den gang skyld har hatt reklamasjoner på sine calipere.

biltema har strenge tester og bremseutstyr er godkjent som byttedeler med kvalitet.

sikkert ikke alt som er like bra, men så store som de nå har blitt i årene som har gått, så er det rart de ikke er konk om alle syns det er møkkavarer.

jeg har vært og tittet på disse caliperne selv da de er i alu og jeg skal ha nye bak på prosjektet, og nøler ikke ett sekund på å prøve disse. er det feil på de så får du uansett nye, akkurat som hos møller eller meko.

mye som kommer fra samma verdensdel med 2 forskjellige navn/merker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skifta endel klosser bak, og kjappest går det slik;

-løsne kalipper helt, slik at den bare "henger" i slangen.

-sett så på slange-tang, slik at den ikke lekker når du fjerner kalipper.

-fjern kalipper og finn deg ei skrustikke.

-sett fast kalipper, å finn deg ei skrutvinge, slik som snekkere og sveisere bruker.

-monter tvinga på kalipperen slik at du har litt press på stempelet hele tiden.

-skru så stempelet inn med rørtang.

Virker hver gang, senest bak på Golf 3 GTi som jeg bytta på for 2-3mnd siden. Luft hele systemet ditt godt etterpå, så har du gode bremser. Sjekk også at håndbrekkmekanismen ikke henger, og at det ikke er hull i gummi-pakningene dine. Er det hull, kan du like gjerne tenke på å handle nye kalippere hver gang. Jeg har vel overhalt en 5-6 kalippere med repsett fra Møller, og av de har bare 1 blitt bra igjen. Resten var fubar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

folk tror mye rart om biltema innimellom, men regn med at både mekonomen og sikkert møller for den gang skyld har hatt reklamasjoner på sine calipere.

biltema har strenge tester og bremseutstyr er godkjent som byttedeler med kvalitet.

sikkert ikke alt som er like bra, men så store som de nå har blitt i årene som har gått, så er det rart de ikke er konk om alle syns det er møkkavarer.

jeg har vært og tittet på disse caliperne selv da de er i alu og jeg skal ha nye bak på prosjektet, og nøler ikke ett sekund på å prøve disse. er det feil på de så får du uansett nye, akkurat som hos møller eller meko.

mye som kommer fra samma verdensdel med 2 forskjellige navn/merker ;)

Tja.. kan jo svippe innom biltema i sandvika og høre... men har ikke NBS caliper til meg siden jeg har "o-skumle" 4motion og variant.. tviler jeg på at biltema har noe til meg... men får vel høre...:ridder:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. kan jo svippe innom biltema i sandvika og høre... men har ikke NBS caliper til meg siden jeg har "o-skumle" 4motion og variant.. tviler jeg på at biltema har noe til meg... men får vel høre...:ridder:

om du har demontert på bilen din så ta med deg caliperen og sammenlign. kan være forskjellige innfestninger til f.eks brekkwire eller tilsvarende som gjør at det ikke passer (uten modifisering)

så er du litt heldig, så tilpasser du de enkelt.

passat g60 syncro har litt forskjell her, "ørene" som wiren går igjennom er vinklet litt annerledes, men orginal golf calipere fikk jeg tilpasset på bare noen minutter, velsparte kroner for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.