#1 Skrevet August 31, 2008 Om et verksted har slurvet grovt på en EU kontroll hva kan følgene bli om man tar dette opp med Statens Vegvesen? Dette gjelder dårlig bremsevirkning, stor slakk i ledd, defekte foringer m.m. Helst innspill fra de som har erfaring med dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2008 I værste tilfelle mister da godkjennende verksted sin bevilgning når det gjelder eu kontroller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2008 Hvis det viser seg at de ikke utfører en EU-kontroll slik de skal ha bli lært opp til, så vil verkstedet kunne miste sin mulighet til å ta slike kontroller, og evt at de ikke vil være et godkjent verksted før de har rettet opp sine mangler. Men kan være greit om du spesifiserer litt mer hva som egentlig er problemet ditt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2008 hvis slurvet deres også går for senk, felger og anna snaks så er vel dette en fin ting? så når bilen er godkjent så hiver du den inn en annen plass og fikser resten? om du vil ta saken videre er det vel greiest å snakke med verkstedet før du blåser opp saken for mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 1, 2008 En arbeidskollega av meg hadde bilen sin på EU-kontroll hos en merkeforhandler (Japsebil). Her hadde de glatt oversett manglende lys, slitte bremseskiver og glepp i hjullager. Vi tok kontakt med Trafikkstasjonen i Oslo, avd for verkstedgodkjenning. Det virket som at vi var mer til bry enn noe annet, vedkommende skulle notere det ned tror ikke det skjedde noe mer, verkstedet utfører fortsatt EU-kontroller.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2008 hvis slurvet deres også går for senk, felger og anna snaks så er vel dette en fin ting? så når bilen er godkjent så hiver du den inn en annen plass og fikser resten? om du vil ta saken videre er det vel greiest å snakke med verkstedet før du blåser opp saken for mye... Her vil jeg si meg helt uenig. Jeg ser en MYE større fordel av at alle biler i Norge går igjennom en rettmessig EU kontroll så de i det minste er sertifisert som sikre kjøretøy, så får heller vi "utskudd" som driver med senk og felg ordne oss på de lyssky måtene. Jeg vil heller at Passaten er gitt tilbakemelding på teknisk status, enn at jeg "sparer" noen tusenlapper fordi verkstedet er kompis, for deretter å dra ut i grøfta etc så det synger etter. Ser mye rart i trafikken jeg tror IKKE burde være der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 1, 2008 Enig med Ola! Har selv vært i kontakt med Vegvesenet ang verksted som slurver, og som da vil følge opp med en kontroll av gjeldende verksted. Ta kontakt med den regionen i Vegvesenet hvor verkstedet ligger og snakk med de. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 1, 2008 Flotters, Ingen navn nevnt her. Snakket med aktuelle verkstedet direkte istedet for å gå andre veien. Så fikk ryddet opp i det på en fordelaktig måte. Som nevnt her, viktig å være nøye i.h.h.t det man skal kontrollere. D.v.s følge de retningslinjene som er utgitt av Statens Vegvesen og regionskontorene. Men alt av PKK kontroller er basert på vurderinger. Så det vil finnes mye som ikke burde vært tilstede. Saken avsluttes med positivt utfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...