Ettermontering av forsterker i B6

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på å oppgradere lyden i bilen min, med my sub og forsterker. Luere derfor på om noen veit om en overgang fra den orgianle kontakta som går inn på den orginale forsterkeren, til en kobling det går ann og bruke?

Legger ved et bilde av den kontakta jeg mener.

IMG_2397.jpg

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump, lurer på nogenlunde det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjordt det?

Funka bra?

Så du lurte på det samme i en tråd....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den overgangen kan ivertfall ikke monteres rett på det stikket bak.

Tror ikke den passer fremme heller på en a4 b6.

Jeg fikk akkuratt en ide om å modde inn rca kontakter rett i chassiet på org forsterker. ( borre hull og lodde de til på baksiden)

Men om du skal drive de org høytalerene i bakdørene med den nye forsterkeren vil jo ikke det fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en Helix AAC adapter for å få signal ut til forsterkeren. Har gjort dette jeg, og det funker som f...!

helix_aac.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk hvor får jeg kjøp en slik? dyrt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk hvor får jeg kjøp en slik? dyrt?

Det koster meg 660,- og jeg kjøpte det av Morten Hansen her på forumet. Han driver vel å selger bilstereoutstyr tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen.

Da for vi se hva som skjer...

Kommer nok ikke til å kjøpe meg noe blaupunkt, er ikke fan av de akkuratt..

Tror jeg faller på Hertz...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intresangt dette jah..

Kristian, kan du forklare hvor å hvordan denne boksen kobles? ;)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forklare hva denne "converteren" gjør i forhold til en vanlig høy/lavnivåadapter ?

( tipper at den gir ut remote start til forst. - uten å være sikker )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme jeg og, er ikke helt sikker enda hvordan denne virker /hva den gjør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forklare hva denne "converteren" gjør i forhold til en vanlig høy/lavnivåadapter ?

( tipper at den gir ut remote start til forst. - uten å være sikker )

Dette er vel en vanlig høy/lav adapter etter hva jeg vet. Den gir remote ut til forsterker ja.

Intresangt dette jah..

Kristian, kan du forklare hvor å hvordan denne boksen kobles? ;)

Mvh

Lenge siden jeg gjorde dette og ikke sikkert alt er riktig, men jeg har da lyd i hvertfall! :P

# Strøm og jord skal vel være greit. Disse to går inn på forsterker med meg der hvor strøm og jord er.

# Remote er den hvite ledningen på bilde 2. Kommer fra kontaken som skal inn på org. forsterkeren.

En remote til adapteret, og en til forsterkeren din.

# + og - fra høyttalerne skal da inn på adapteret. I min A4 med RNS-E og uten BOSE fant jeg ut at jeg

måtte ta høyttalersignal fra høyttalene fram siden jeg ikke hadde BOSE. Med BOSE: fra bakhøyttalerne.

-Se bilde 3 for å finne ut hvor + og -, høyre og venstre er på den store kontakten bak på RNS-E

# Så er det bare de to RCA kontaktene som selfølgelig skal inn på forsterker.

Helix_Howto.gif

remote.jpg

pluss_minus_hoyre_venstre_fram.jpg

Som sagt, jeg får lyd ut av dette så det fungerer med meg.

Håper det gjorde det litt lettere for de som lurer på dette. Strevde fælt med dette selv, men dette her anbefales om noen er i tvil! : rock :

mvh Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en vanlig høy/lav adapter etter hva jeg vet. Den gir remote ut til forsterker ja.

Lenge siden jeg gjorde dette og ikke sikkert alt er riktig, men jeg har da lyd i hvertfall! :P

# Strøm og jord skal vel være greit. Disse to går inn på forsterker med meg der hvor strøm og jord er.

# Remote er den hvite ledningen på bilde 2. Kommer fra kontaken som skal inn på org. forsterkeren.

En remote til adapteret, og en til forsterkeren din.

# + og - fra høyttalerne skal da inn på adapteret. I min A4 med RNS-E og uten BOSE fant jeg ut at jeg

måtte ta høyttalersignal fra høyttalene fram siden jeg ikke hadde BOSE. Med BOSE: fra bakhøyttalerne.

-Se bilde 3 for å finne ut hvor + og -, høyre og venstre er på den store kontakten bak på RNS-E

# Så er det bare de to RCA kontaktene som selfølgelig skal inn på forsterker.

Helix_Howto.gif

remote.jpg

pluss_minus_hoyre_venstre_fram.jpg

Som sagt, jeg får lyd ut av dette så det fungerer med meg.

Håper det gjorde det litt lettere for de som lurer på dette. Strevde fælt med dette selv, men dette her anbefales om noen er i tvil! : rock :

mvh Kristian

Takk Kristian ;)

Ser bra ut dette, så har bestemt meg for å teste =)

Med tanke på sub osv så tengte jeg litt på en sub m/ forsterker for å gjøre det enkelt.

Noen tanker om denne?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10958&PHPSESSID=dde3328b73aacd04545a9bafab5182fe

Mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Kristian ;)

Ser bra ut dette, så har bestemt meg for å teste =)

Med tanke på sub osv så tengte jeg litt på en sub m/ forsterker for å gjøre det enkelt.

Noen tanker om denne?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10958&PHPSESSID=dde3328b73aacd04545a9bafab5182fe

Mvh Børge

Focal er vel ett av de bedre merkene det, så den duger vel!

Jeg har min kasse og forsterker i hjulbrønnen, og det anbefales. Slipper å ta opp plass i bagasjerommet.

Vet ikke om du har tenkt det, men kjekt å finne ut om det er plass til den nedi der før du handler.:P

mvh Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.