Mørketid og lys. Hva kan gjøres med originalt?

Anbefalte innlegg

Ja det nærmer seg mørketid her Nord!

Flyttet "hjem" i februar og uten gatelys på jobb om morningen, syns jeg at fjærnlysene virket litt "slappe" på Passaten...

Har Bixenon pr. idag, dvs kun Xenon i nærlys, og de er jo helt ok for kjøring i by med gatelys... Her oppe er de forresten også ok for tettsteder og gatelyskjøring.

Men jeg lurer på om noen av dere med Passat 2002 har tips til oppgraderinger?

Å smekke på 1000metringer kommer forresten ikke på tale, så det er snakk om modifisering av eksisterende originale lys.

Tenkte på "nightbreaker" pærer i første omgang i fjærnlys for å teste om det hjelper, men fins det ikke noe tilnærmet originalt "kit" man kan montere for bedre lys (xenon i fjærnlys?)?

Alternativt; fins det hele frontlyktsett man kan bytte ut, for å få vesentligt bedre lys i fjærn (og nær), og er disse evnt "plug and play" når det kommer til montering?

Kjekt med prisoverslag og... :)

Noen som har tips/råd?

Mvh

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det nærmer seg mørketid her Nord!

Flyttet "hjem" i februar og uten gatelys på jobb om morningen, syns jeg at fjærnlysene virket litt "slappe" på Passaten...

Har Bixenon pr. idag, dvs kun Xenon i nærlys, og de er jo helt ok for kjøring i by med gatelys... Her oppe er de forresten også ok for tettsteder og gatelyskjøring.

Men jeg lurer på om noen av dere med Passat 2002 har tips til oppgraderinger?

Å smekke på 1000metringer kommer forresten ikke på tale, så det er snakk om modifisering av eksisterende originale lys.

Tenkte på "nightbreaker" pærer i første omgang i fjærnlys for å teste om det hjelper, men fins det ikke noe tilnærmet originalt "kit" man kan montere for bedre lys (xenon i fjærnlys?)?

Alternativt; fins det hele frontlyktsett man kan bytte ut, for å få vesentligt bedre lys i fjærn (og nær), og er disse evnt "plug and play" når det kommer til montering?

Kjekt med prisoverslag og... :)

Noen som har tips/råd?

Mvh

Truls

BiXenon?? ehh, trur du har skrevet litt feil her ja.

Kjøp deg et 55W Xenon-kit av Tom-Are her på forumet, så er problemet løst!

Har nettopp gjort det samme på min Passat, ekstrem forskjell!

Good luck!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt koble på et ekstra lysrelé og kjøpe 100w pærer. Billig og enkel oppgradering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som er å tenke på er dette med hvor mange "prosent" lys du kan ha lovligt, ikke at det har brydd meg så hardt. Jeg kjøpte 55watt xenon av tom-are og dem lyser noe helt jæ***. Har ikke fått testa dem skikkeligt enda for jeg bytta lykter i samme smellen å har ikke fått justert dem inn enda, men har fått klager for blending på dagtid: smil : Så jeg har ikke fått kjørt så langt i mørkre for å si det sånn: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt koble på et ekstra lysrelé og kjøpe 100w pærer. Billig og enkel oppgradering.
Hadde ikke turt å hatt 100 watt pærer på 3BG med plastikk-glass på lyktene ;) Heller xenon-kit i langlysa da ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG generelt har jo søplelys, om det ikke er xenon da. Spenningsfall som ikke ligner grisen. Men siden du har xenon i nærlys hadde jeg slengt på et 55W xenonsett i langlysa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BiXenon?? ehh, trur du har skrevet litt feil her ja.

Å?? Tar jeg feil altså? Trodde det het det når man har kun xenon i nærlys? : klø :

Uansett; tar kontakt med Tom! Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bi xenon er hvis du har xenon i både nær og fjern lys som går på samme pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.