#1 Skrevet August 31, 2008 Ja det nærmer seg mørketid her Nord! Flyttet "hjem" i februar og uten gatelys på jobb om morningen, syns jeg at fjærnlysene virket litt "slappe" på Passaten... Har Bixenon pr. idag, dvs kun Xenon i nærlys, og de er jo helt ok for kjøring i by med gatelys... Her oppe er de forresten også ok for tettsteder og gatelyskjøring. Men jeg lurer på om noen av dere med Passat 2002 har tips til oppgraderinger? Å smekke på 1000metringer kommer forresten ikke på tale, så det er snakk om modifisering av eksisterende originale lys. Tenkte på "nightbreaker" pærer i første omgang i fjærnlys for å teste om det hjelper, men fins det ikke noe tilnærmet originalt "kit" man kan montere for bedre lys (xenon i fjærnlys?)? Alternativt; fins det hele frontlyktsett man kan bytte ut, for å få vesentligt bedre lys i fjærn (og nær), og er disse evnt "plug and play" når det kommer til montering? Kjekt med prisoverslag og... Noen som har tips/råd? Mvh Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2008 Ja det nærmer seg mørketid her Nord! Flyttet "hjem" i februar og uten gatelys på jobb om morningen, syns jeg at fjærnlysene virket litt "slappe" på Passaten... Har Bixenon pr. idag, dvs kun Xenon i nærlys, og de er jo helt ok for kjøring i by med gatelys... Her oppe er de forresten også ok for tettsteder og gatelyskjøring. Men jeg lurer på om noen av dere med Passat 2002 har tips til oppgraderinger? Å smekke på 1000metringer kommer forresten ikke på tale, så det er snakk om modifisering av eksisterende originale lys. Tenkte på "nightbreaker" pærer i første omgang i fjærnlys for å teste om det hjelper, men fins det ikke noe tilnærmet originalt "kit" man kan montere for bedre lys (xenon i fjærnlys?)? Alternativt; fins det hele frontlyktsett man kan bytte ut, for å få vesentligt bedre lys i fjærn (og nær), og er disse evnt "plug and play" når det kommer til montering? Kjekt med prisoverslag og... Noen som har tips/råd? Mvh Truls BiXenon?? ehh, trur du har skrevet litt feil her ja. Kjøp deg et 55W Xenon-kit av Tom-Are her på forumet, så er problemet løst! Har nettopp gjort det samme på min Passat, ekstrem forskjell! Good luck! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2008 Eventuelt koble på et ekstra lysrelé og kjøpe 100w pærer. Billig og enkel oppgradering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2008 Det eneste som er å tenke på er dette med hvor mange "prosent" lys du kan ha lovligt, ikke at det har brydd meg så hardt. Jeg kjøpte 55watt xenon av tom-are og dem lyser noe helt jæ***. Har ikke fått testa dem skikkeligt enda for jeg bytta lykter i samme smellen å har ikke fått justert dem inn enda, men har fått klager for blending på dagtid: smil : Så jeg har ikke fått kjørt så langt i mørkre for å si det sånn: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 31, 2008 Eventuelt koble på et ekstra lysrelé og kjøpe 100w pærer. Billig og enkel oppgradering.Hadde ikke turt å hatt 100 watt pærer på 3BG med plastikk-glass på lyktene Heller xenon-kit i langlysa da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 1, 2008 VAG generelt har jo søplelys, om det ikke er xenon da. Spenningsfall som ikke ligner grisen. Men siden du har xenon i nærlys hadde jeg slengt på et 55W xenonsett i langlysa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2008 BiXenon?? ehh, trur du har skrevet litt feil her ja. Å?? Tar jeg feil altså? Trodde det het det når man har kun xenon i nærlys? Uansett; tar kontakt med Tom! Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2008 bi xenon er hvis du har xenon i både nær og fjern lys som går på samme pære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...