Baklukelås sitter fast på C4 Sedan

Anbefalte innlegg

Bilen min ble fri for strøm og da jeg skulle låse opp bakluka manuellt for å få tak i startkablene ble låsen sittende bom fast. Vridde nøkkelen til høyre (som for å låse luka) og får den ikke vridd til venstre igjen.

Noen tips til hvordan få den opp igjen? Siden dette er en sedan er det ikke mulig å krype inn i bagasjerommet for å skru løs sylindern. Har refleksplate på luka som jeg ikke er villig til å ofre, men selve sylindern kan jeg kjøpe ny bare jeg får opp luka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du ofre skiposen din så har du ein mulighet.. sjedde d samme på min. når du klare å se inn til låsen der i fra så ser du et stag som går ut i fra låsen sånn ca, bare skubb den inn så åpner luka seg :) skru så ut sylinderen og rensk den for drit, var sykt med drit i minn iallefall.. nå virker den som ny :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som er så små at dem kommer seg inn gjennom skiposehullet og klarer å skru opp bagasjeromstrekket;)

Dessuten har Thomas helsveist bakseterygg uten skipose..

Går vel ikke ann å demontere reservehjulsbrønnen nedenfra eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har som sagt hel bakseterygg på min, men den plata i midten er bare punktsveist fast så den går jo an å fjerne. Ser ikke for meg at det hjelper noe særlig uansett, hvis man da ikke er av type særdeles liten (noe jeg ikke er) eller har to meter lange armer. Må jo ha kirurgisk presisjon og 1 meter forlenger for å klare å skru av trekket på innsiden av luka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha.. så det skal være trekk på bakluka, var ikkje på min når eg kjøpte den, så har vel egentli trodd at det ikkje sku ver det... :P sorry , punkt sveist?! why?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha.. så det skal være trekk på bakluka, var ikkje på min når eg kjøpte den, så har vel egentli trodd at det ikkje sku ver det... :P sorry , punkt sveist?! why?!

Bilen har ikke skipose, derfor er det ingen åpning der. Er sveist på de bilene som ikke er levert originalt med skipose, men ingen problem å ettermontere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dette problemet løst. Ingen skade skjedd heller. Brukte bare et stort flatjern og gav sylindern litt hjelp slik at den gikk rundt. En runde med litt smøring så blir den god som ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.