Trudde aldri jeg skulle digge en Escort MK3, men...

Anbefalte innlegg

IMG_0108.jpg

 

Bildet er fra Edition 38, treffet som vel er en av verdens ledende VW-treff for tida.

Ja, en Ford på VW-treff, kun for folk uten skylapper ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid likt Escort Mk3 jeg også,holdt på og kjøpe en RS Turbo en gang. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

steike for en kant på felgene!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid likt Escort Mk3 jeg også,holdt på og kjøpe en RS Turbo en gang. ;)

 

jeg har hatt mk3 x 3..hehe..

og en mk4 rs turbo! :D vrooooom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt mk3 x 3..hehe..

og en mk4 rs turbo! :D vrooooom

 

Hehe,tøffe biler begge to. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der var jaggu meg fet som bare det! Flere bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er vanlige 9x16 Borbet A med 215/35 eller deromkring.

 

Ingen flere bilder så langt, men den kommer visst i oktoberutgaven av Performance Ford.

Burde nesten vært Performance VW pga byggestilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So fucking what?

 

Den er pheeet. That's what counts ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So fucking what?

 

Den er pheeet. That's what counts ;)

 

Yes, du som er en beskreven biljournalist må da for POKKER se forskjell på en MK3 og MK4... :P

 

Denne var riktig så pen, jeg holder et halvt øye etter en fin Escort Mk3 Xr3i, har allerede kjøpt hvite blinklys til den... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriver ikke for Autofeil for ingenting ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriver ikke for Autofeil for ingenting ;)

 

OT: Hva skjer med bladet nå som programmet er tatt av luften?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bladet fortsetter.

Og bladets lisensavtale med NRK for merkenavnet Autofil har ikke gått ut.

Autofil gis ut av Se og Hør Forlaget, som også gir ut Gatebil Magazine og en masse andre blader...

 

Men Jan Erik har fått med seg redaktøren Knut Skogstad over til Broom i TV2.

Om de skal gi ute et blad vet jeg ikke. Det eneste de har sagt offentlig er at de skal satse tungt på nett.

 

Tidligere redaksjonssjef Espen Stensrud, som er en dyktig kar, tar over som redaktør for Autofil-bladet.

 

Jeg sitter på en annen kant av landet og skriver noen få artikler årlig, så jeg er lite oppdatert på hva som skjer der nede i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gromt stuk på den Escorten: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kamerat av meg hadde rs turbo Mk4 med cosworth Mk5 bredding, med hafsengen blå farge og hele pakka, helt rått :) satt som lim på veien, helt til kassa røyk.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,har da sett tøffere Escroter enn den der da. Borbet A er jo sååå 90-talls da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk en og annen som kikket på den, men så går vel E38 for å være de som er mest åpne for non-vag også, så lenge det er bygd riktig. Lekkert bygge, selv for en med sky-lapper

 

De fleste som så på, stod på PVW standen pga regnet da..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere bilder så langt, men den kommer visst i oktoberutgaven av Performance Ford.

Burde nesten vært Performance VW pga byggestilen.

 

Burde vel nesten vært PVW grunnet de to herremennene på bildet i tråden her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner det å ligne skikkelig Escort ja .

I mine øyne er det kun mk1og mk2 som er skikkelig Escort.

Det er motorsports-bragdene til disse samt Cortina mk1 og mk2, som har gjort Ford til det merket det er i dag.

MK3 Escorten hadde ikke noe friskere enn XR3i en.

MK4 hadde jo noen få år RS Turbo, artig bil ja, men den oppnådde aldri populariteten som MK1 hadde med 1300GT,1300 sport,1600GT, RS1600,Mexico og BDA., og som MK2 hadde med 1600 sport, Mexico og RS2000.

Escort etter MK4 er ikke noe å snakke om en gang,bortsett fra Cosworth, men det var jo ikke noe vanlig gatebil akkurat.

 

Vanlig syn på motorbaner tidlig 70-tall. I Norge var det dog kun Røssvoll Motorbane som hadde asfalt.

EscortMexicos1974Clearways.jpg

 

MK1 RS1600 og Mexico

DSC02458.jpg

 

MK2 RS2000

HPIM1190.jpg

 

MK2 Mexico

mk2_060ww.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg Thor, mk1 og mk2 er de ordentlige Escortene. mk3 og mk4 syns jeg generelt lite om, men det skal sies at til å være en Escort mk3/4 så var ikke denne i første posten så ille som mange andre ser ut. Når dessverre ikke opp til forfedrene, men de vant litt med mk5 Cosworth dog ser ikke en vanlig mk5 noe særlig bra ut.

 

Escort mk1, mk2, Cortina mk1, mk2, Kadett C, Manta A og denne gjengen er klassiske biler som jeg digger fra den tida :) 80 og 90 tallet var sådan ikke noe særlig, selvom noen er bedre enn andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.