Resette/nullstille Xenon etter senk?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg monterte senkeskåler synes jeg lysene ble lavere enn før,kan man nullstille org Xenon via VAGcom eller må det justeres manuellt i motorrommet?

Noen som har en "How-to" hvis man kan gjøre det via VAGcom? : klø :

Edit: Fant noe på dk.openobd.org,stemmer dette?

"Styreenhed Grundindstilling"

http://dk.openobd.org/audi/a4_8e.htm#55

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjøres som det står i guiden ved å sette lyktene i grunninnstillingsmodus, justere høyden mekanisk på lykten, og så avslutte grunninnstillingen så motorene "lærer" hvor de står.

Har dessverre aldri gjort dette med VAGCOM, kun med VAS 5052.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig lett, sett på gruppe 1 og still lyktene, så trykk nedover til gruppe 2 og så er det ferdig programmert, jaffal på passat 3b. 98mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,så jeg må skru manuelt på lyktene i motorrommet? : klø :

Takk for skikkelig bruksannvisning,Torskjell! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men du skrur egentlig samme skrue som motoren bruker for og stille lyktene tror jeg. Er bare at det ville ikke bli serlig nøyaktig og stille lyktene med hidden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men du skrur egentlig samme skrue som motoren bruker for og stille lyktene tror jeg. Er bare at det ville ikke bli serlig nøyaktig og stille lyktene med hidden.

Ok. :D

Men hvilken av de 2stk skruene må jeg skru på? Både Nær og fjern har blitt lavere.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lysjusteringsapparat sammen med vag-com sånn at du får lyktene til å lyse likt og riktig når du først skal gjøre dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lysjusteringsapparat sammen med vag-com sånn at du får lyktene til å lyse likt og riktig når du først skal gjøre dette.

Jepp,det var planene.Får stikke til ett lokalt verksted og høre. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det er en bensinstasjon som selger noe annet enn pølser har et lysjusteringsapparat.. da kan det jo hende du får gjøre det selv for en slant eller to :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det er en bensinstasjon som selger noe annet enn pølser har et lysjusteringsapparat.. da kan det jo hende du får gjøre det selv for en slant eller to :)

Hehe,herover har de kun pølser og burgere gitt. :( Skal snakke med en kjennig som driver verksted,han fikser det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ene skruen er for høyden, og andre sidelengs for hele lykta...

men er vel sånn at gyroen burde resetes med vag-com og ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ene skruen er for høyden, og andre sidelengs for hele lykta...

men er vel sånn at gyroen burde resetes med vag-com og ??

Når du tar første steget gruppe 1 så resetter de seg automatisk, og så stiller du dem perfekt og så trykker du til gruppe 2 og da lagrer det seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var greit å vite, må gjøre samme på min bil, har senket bilen endel nå tror jeg får lysene lyser ikke fremover i det hele tatt :P

Man vag-com og lysjusteringsapparat er det man trenger? eventuelt noen som vet hva det koster å få et verksted til å justere det for seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har justert lysene sånn ca nå,linet opp min bil og mutter sin.Justerte mine,så nå de er det likt med hennes. ;) Gikk bare inn med VAGcom på Gruppe 1,justerte og gikk inn på gruppe 2,så var det lært. ;) Skal få justert de skikkelig..

Fikk lampene justert på B5`n,der tok versktedet 150kr elns for det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.