#1 Skrevet September 1, 2008 Orker ikke å sitte å vri hodet mitt all verden akkurat nå, så lurte på om noen gadd å utføre et lite regnestykke for meg. Har noen BBS RM som er 6½ breie, og regner med ytterringen er 1" eller ½" brei (litt usikker, og gidder ikke å gå ut å sjekke nå). Har fått bra pris på 3" og 2½" ytterringer. Innpresset på felgene er vel 38 (tror jeg. Rett meg gjerne om jeg tar feil). Spørsmålet er da; hva blir innpresset på framfelgene og bakfelgene? Regn gjerne ut to regnestykker der man tar utgangspunkt i at de er 1" og ½" breie. Mvh Mads Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2008 Orker ikke å sitte å vri hodet mitt all verden akkurat nå, så lurte på om noen gadd å utføre et lite regnestykke for meg. Har noen BBS RM som er 6½ breie, og regner med ytterringen er 1" eller ½" brei (litt usikker, og gidder ikke å gå ut å sjekke nå). Har fått bra pris på 3" og 2½" ytterringer. Innpresset på felgene er vel 38 (tror jeg. Rett meg gjerne om jeg tar feil). Spørsmålet er da; hva blir innpresset på framfelgene og bakfelgene? Regn gjerne ut to regnestykker der man tar utgangspunkt i at de er 1" og ½" breie. Mvh Mads Kristian Hvis du bredder en felg utover, så synker ET med halve økningen. Dvs hvis du bytter ut en 1" ytterring med en 2" ytterring, så har du breddet felgen 25,4mm utover og ET synker med 12,7mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2008 Takk for svar. Da har jeg altså fått et innpress på 7 foran og 0 bak, sånn ca om jeg har forstått riktig og regnet riktig. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2008 (endret) Takk for svar. Da har jeg altså fått et innpress på 7 foran og 0 bak, sånn ca om jeg har forstått riktig og regnet riktig. Stemmer dette? Hvis ET endrer seg fra +38 til 0, så har du breddet felgen 76mm = 3" utover. Hvis ET endrer seg fra +38 til +6, så har du breddet felgen 64mm = 2,5" utover Hvis du sjekker ET og dim. på ytterring, så kan jeg kontrollere dette for deg. orker ikke sette opp så mange utregninger fordi man ikke vet ET sikkert og om ringen er 0,5 eller 1" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2008 Hvis ET endrer seg fra +38 til 0, så har du breddet felgen 76mm = 3" utover. Hvis ET endrer seg fra +38 til +6, så har du breddet felgen 64mm = 2,5" utover Hvis du sjekker ET og dim. på ytterring, så kan jeg kontrollere dette for deg. orker ikke sette opp så mange utregninger fordi man ikke vet ET sikkert og om ringen er 0,5 eller 1" Dersom BBS RM`ene er 6,5" så er ytterringen 0,5" med mindre noen har breddet innerbanen på felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2008 Dersom BBS RM`ene er 6,5" så er ytterringen 0,5" med mindre noen har breddet innerbanen på felgen. Ok. Dvs hvis man bytter ut ytterringen til 2,5" så bredder man felgen 2" og ET går fra 38 til 13. Hvis man bruker 3" ytterring, så bredder man 2,5" og ET går fra 38 til 6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2008 Genialt. Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2008 Ok. Dvs hvis man bytter ut ytterringen til 2,5" så bredder man felgen 2" og ET går fra 38 til 13. Hvis man bruker 3" ytterring, så bredder man 2,5" og ET går fra 38 til 6. Bortsett fra at orginalt innpress ikke er 38 men 33 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2008 Bortsett fra at orginalt innpress ikke er 38 men 33 Nettopp, "trash inn, trash ut" i beregningene mao 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2008 Da blir det 3" og 2½" kant på meg så fort noen penger ruller inn, samt gullskruer;) Minner på at Schmidt felgene mine er til salgs, så løp og kjøp sånn at jeg får finansiert felgprosjektet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...