Golf IV 1,6 SR - Radiatorvifta starter ikke

Anbefalte innlegg

Problemet er at radiatorvifta ikke starter enda vannet er så varmt at det skulle skjedd. Har byttet føler i radiator, termostat og temperaturføler på vannet.

Lurer nå på om det kan være sensoren som gir signal om at vifta skal starte… og hvor denne sitter?

Gjelder en VW golf IV- 1998, 1,6 SR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. hadde samma problem, med samma bil. da brant faktisk sikringsboksen oppå batteriet. sjekk den du.

kostet vell 1-1,5k på verksted å fikse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er i skjønneste orden, så må være noe annet... Men takk for tips :) Andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat vært igjennom det samme på min A6. Skiftet følere og releet, men det viste seg å være en stor sikring på 40 A som sto under dashbordet, den er stor(fysisk størrelse).

Du kan begynne med å ta av pluggen på vanntemp sensoren, så jumper du to kontakter inni der. Min var 4-polt, der var det 1 og3 som var en hastighet og 2 og 4 som var en annen. Hvis ikke dette går kan du prøve å sette spenning rett på viften, så får du bekreftet om den virker eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, da skal jeg få sjekket dette. Flere ting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis viften starter med 12V rett på og viften ikke slår inn når du jumper vann.temp føleren, så kan du prøve å jumpe pinne nr 87 og 30 i relekontakten, starter viften da er det releet som er synderen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Da skal jeg få sjekket litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.