Div feil: blinklys, slange fra WG og vibrasjoner - ur S4

Anbefalte innlegg

Har en S4 avant -93 hvor blinklys ikke virker. Har sjekket sikring og den er hel. Nødblink virker heller ikke.. Er det noe blinklysrelè på disse bilene? Eventuelt hvor sitter det? Er det noe grisedyrt så jeg må skaffe det brukt, eller koster det ikke mye nytt?

 

Varme i sete på førerside virker heller ikke, men funker fint på passasjer. Kan dette også være sikring, eller går de på samme? Kjenner ikke så godt til disse bilene, og har nettopp kjøpt min så hadde vært fint med noen tips. Ser også nede i motorrommet så ser det ut som det mangler en ledning. Legger ved bilde hvor den er tilkoblet. Hvilken funksjon har denne? Trenger jeg den?

quattro172.jpg

 

Ved max pådrag viser kjørecomputeren 2.0 bar på turbotrykket, regner med det er inkl atmosfæretrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørecomputeren viser absolutt trykk (inkl. 1 atmosfære).

 

Blinklysreleet sitter enten under dashbordet på førersiden, eller under lokket i motorrommet ved torpedoveggen også på førersiden.

 

Ang. den slangen du har ringet rundt på bildet så sitter ikke den på wastegate'n på min S4 hvertfall. Ei heller sett det på noen andre S2/S4/S6/RS2 motorer, ei heller på eldre 10V turbomotorer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eldre rally audier sitter slangen,,, hva er dette for noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmen i førersetet dør ofte på disse, du kan bytte varmematta, men den koster opp mot 1200,- pr setedel, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg har fikset min etpar ganger, men det er veldig vanskelig å få til å holde.. :P Den ryker oftest i sitteputen pga. at noen setter et kne nedi der for å hente noe i bilen, men også i bakkant av setet.

Tips nederst på denne siden: http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=3

Blinkerreléet kan så vidt jeg husker byttes til det nye med komfortfunksjon (3 blink ved feltskifte) men er ikke helt sikker!

(Det _kan_ også være forskjell på reléene hvis du har 'tysk' eller 'norsk' versjon med eller uten 'ensidig parklys', dvs. hvis du drar blinken til den ene siden med alt av, skal parklyset på kun én side tennes.) Samme sikring på begge sider.

Wastegaten har kun tilkobling under membranet på AAN, på den på bildet er det sannsynligvis en ettermonert boostcontroller som kontrollerer trykket ved å holde igjen på toppen. Gøy!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, den kontakten skal vell gjerne monteres til N75 ventilen din tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet et av de rele`ene for ikke så lenge siden. Måtte løsne å dra fram instrumentpanelet i bilen for å finne det (omtrent på venstre side bak midtkonsollen). Gav rundt kr.150,- for det orginalt hos Audi, men ser i ettertid at man kan få det til en brøkdel på Biltema. Ellers kan det også være nødblinkbryteren som er gåen. Den ligger på rundt kr 450,- orginalt hvis jeg ikke husker helt feil. Siste alternativ, så vidt jeg vet, er selve blinklyshendelen. Men jeg leser at det snakkes om et i motorrommet også, så det er vel i tilfellet et blant de under lokket til venstre, bak i motorrommet. Men først av alt er det vel en sikring eller to du bør sjekke, bak lokket på venstre side av dashen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg møkk lei av å lete etter blinklys releet. Ikke under dashbord, ikke fremme i motorrom, og ingen av sikringene på venstre side av dash er gått.

Står vel igjen med bak instrumentpanel, men det var da virkelig en snodig plassering av et rele?

 

Hvordan er bensinforbruket til dere andre med S4 2.2 automat? Jeg syns min bruker litt i overkant mye, fyllte full tank og kjørte vel ca 40 mil. Dette med noe bykjøring, og litt langkjøring. Kjørecomputeren kommer opp med 13,4, men dette kan isåfall ikke stemme om ikke tankmåleren min er helt på vidda.

 

Har også hatt helt siden jeg kjøpte bilen en slags ulyd ved pådrag, det virker som noe vibrerer/rister ved maks pådrag. Spesielt når jeg får fullt trykk og passerer 4000 rpm. Kan det være automaten som takker for seg? (den ble jo overhalt for 1 år siden), eller er det noen pakninger på drivverk eller lignende som begynner å bli gåent? Liker ikke helt den lyden, og innbiller meg den er verre når jeg har pådrag ved tungt lastet bil. (kjørte ved en her en dag) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forresten fikset det igår!

Var det releet som lå like bak instrumentpanelet som var gåent.

 

Opplevde at automaten gikk til heden i dag morges da jeg skulle på jobb, kjedelig å stå midt i rushet og at automaten ikke vil ta. Sluret bare hele tiden, endte med at jeg fikk den i revers og rygget opp til Møller. Fryktet det verste og forbannet både gud og enhver, men så akkurat da jeg hadde parkert bilen at det lå en svær dam med olje under den, og at slangen hadde hoppet av på oljekjøleren. Pjuh!: rock :

 

Så da var det bare å feste slangen, fylle olje og S4`en var gjennoppstått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg bruker også 1.3 på mila for tiden, og det er fordi sylinder nr. 4 ikke er med på å dra fremover bilen hele tiden. Gåen coil, plugg, driver eller hva-nå-enn? Aner ikke, har byttet alt men samme problem. Gir mye mer risting i bilen min, men med automat kan det nok føles annerledes. KAn også være MAF (LMM) eller O2-sensor, men det må du nesten eliminere så godt det lar seg gjøre.. Min går dårlig også på tomgang (innimellom, ikke alltid!), så jeg har vel egentlig en enklere jobb. *frust*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fram med Instrumentpanelet ja som sagt. Sitter som regel fast til en brakett så vidt jeg husker. Har form som en kvadratisk boks (3 X 3 X 3 cm sånn cirka) med 4 han plugger. Husker ikke i farta nr. som står på den.

 

Men, mr. Ødegård: Satser på at du har kjørt en omgang med swapping av pos`ene? Kjøpte et helt toppdeksel med coiler av en kar her på forumet for noen måneder tilbake, etter at #4 cylinderen min gikk heden. Alt "ship shape" nå, så jeg har 4 ekstra for å si det sånn... Men du satser kanskje på 034 upgrade kit el. i viderefølgelsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan justere kjørecomputer så den viser rett med vagcom, veldig enkelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bensinforbruket til dere andre med S4 2.2 automat? Jeg syns min bruker litt i overkant mye, fyllte full tank og kjørte vel ca 40 mil. Dette med noe bykjøring, og litt langkjøring. Kjørecomputeren kommer opp med 13,4, men dette kan isåfall ikke stemme om ikke tankmåleren min er helt på vidda.

 

Har også hatt helt siden jeg kjøpte bilen en slags ulyd ved pådrag, det virker som noe vibrerer/rister ved maks pådrag. Spesielt når jeg får fullt trykk og passerer 4000 rpm. Kan det være automaten som takker for seg? (den ble jo overhalt for 1 år siden), eller er det noen pakninger på drivverk eller lignende som begynner å bli gåent? Liker ikke helt den lyden, og innbiller meg den er verre når jeg har pådrag ved tungt lastet bil. (kjørte ved en her en dag) :)

 

Jeg løfter denne tråden igjen, utelukkende for at svaret på vibrasjonene skal vises tydeligere, ettersom tråden inngår i samletråden for 2,2 20VT.

 

Det endte med at jeg kjøpte bilen med havarert automat av trådstarter.

Her er et par tråder som viser litt rundt havariet:

- http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=138129

- http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=139721

 

Jeg monterte manuell på bilen. All form for risting og problem som spurt om høyere opp i denne tråden var vekk med manuell kasse.

 

Når det gjelder forbruket så ble det ned mot 0,8 på langkjøring og 1,1 med svært blandet kjøring. Det kan tyde på at jeg kjører annerledes og/eller at manuell bruker en del mindre på disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.