#1 Skrevet September 2, 2008 Lurer på hvilken olje som anbefales, OG som er lett å få tak i på lokale bensinstasjoner.. Merke? -Reidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2008 Kjøp den som har riktig VW specs, etter hva som står i instruksjonsboka di så får du olje som er ment for din motor. Om så er longlife olje så MÅ du ikke kjøre longlife intervaller. Er en del som frykter longlife olje verre enn pesten, men det er ikke oljen som er problemet, det vil evt være skiftintervallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2008 Ja hørte snakk i dette, da bilen var på service sist ble det byttet til Castrol Longlife olje, "Longlife" plugger, alt skulle vist være longlife.. regninga antydet ca 5000kr og jeg fikk sjokk da jeg henta bilen igjen. må da være en greiere løsning enn å bare fylle på denne dyre dritten... har snart kjørt 20k etter byttet, verkstedmannen garanterte nermere 40k men jeg har lite tro på dette, olja er rimelig svart nå som den er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2008 En god helsyntetisk multigradsolje gjør nok susen den også, men hva en fyller får være opptil hver enkelt å bestemme. Man må forøvrig ikke kjøpe oljen på bensinstasjon eller verkstedet heller, sjekk for eksempel oljelageret.no - hører til stadighet at de har bra pris på olje. I mine øyne blir det ironiske at for mange så sitter tusenlappene løst i lommeboka når det gjelder tuning, styling og felger, men når det kommer til vedlikehold så skal man helst bruke pengene på noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2008 Stemmer det:) Har nå kjøpt olje fra oljelager.no, Titan GT1 Longlife 3, 5-30. Fikk 4L for 350kr, helt vanvitting egentlig. ser dem har samme greia til nesten 800kr enkelte plasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...