myk bremsepedal på Audi RS2

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden lagt merke til (da jeg bytter tilbake fra andre biler) at bremsepedalen er ganske myk. Har nettopp skifter bremsevæske, bremserør fremme og skiftet til stålomspunnede bremseslanger på Audi verksted i Tyskland, så skulle ikke være no luft i systemet, eller lekasjer. Bremsetrykksakkumulatoren (bomba) ble skiftet for noen mnd siden. Har nye klosser, nye demperplater, og skivene er ikke særlig slitt.

Får opp det røde bremse varselet i 3sek i autochecken ca. hver 10 gang bilen startes. Det kommer aldri på under kjøring.

den bremser ikke dårlig, tvert i mot, og kjørte mange runder på Nordschleife etter servicen i Tyskland nå, men pedalen føles myk, og må trykkes inn ganske mye før den tar, da tar den til gjengjeld meget godt.

Noen som har tips til hva jeg kan få sjekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den varsler også om dårlig trykk i systemet. Så kan være pumpa som sliter litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg velger å tro at det bare er sånn det skal være.. :) Har kjørt mange biler av denne sorten, og samtlige er slik, inklusive min egen. (Byttet til store RS2-bremser)

Gamle biler har ganske små bremsemastere i forhold til hva de har på nyere biler, så en må lenger inn med pedalen før det blir noen effekt ut av det. Skal en gjøre noe med det må man inn med større bremsemaster som flytter mer væske :) Det med bremsesymbolet kan være servopumpa som ikke er helt frisk, men tror ikke det har noen direkte effekt på pedalfølelse ved å bytte ut denne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.