Har vært på eu kontr høy lamda og co

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi 100 2,3E som har vært på eu i dag, og fikk bla mangel på 8.2 lambdaverdi for høy. I Tillegg så ser jeg at under punkt 8.2 co så står det 1,04 som er noget høyt. Men hvorfor styår det ikke noe om co på anmerkningslsita tror dere? står bare om lanmdaverdi... de er jo på punkt 8.2 begge to....

Får vel fram med startgassen og multimeter for å sjekke vakumlekk og lamdasonden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har en Audi 100 2,3E som har vært på eu i dag, og fikk bla mangel på 8.2 lambdaverdi for høy. I Tillegg så ser jeg at under punkt 8.2 co så står det 1,04 som er noget høyt. Men hvorfor styår det ikke noe om co på anmerkningslsita tror dere? står bare om lanmdaverdi... de er jo på punkt 8.2 begge to....

Får vel fram med startgassen og multimeter for å sjekke vakumlekk og lamdasonden...

Jeg hadde ihvertfall en syyk vakuumlekk på min 2,8 12v, da var lambdaverdien laaaaangt over angitte verdier. Denne skal vel ligge mellom 0,97 og 1,03. Om din var på 1,04 var den jo ikke så gal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ihvertfall en syyk vakuumlekk på min 2,8 12v, da var lambdaverdien laaaaangt over angitte verdier. Denne skal vel ligge mellom 0,97 og 1,03. Om din var på 1,04 var den jo ikke så gal.

Det var co som var 1,04. men står i merknadene under at lamda er for høy. Ligger en slange under innsuget som jeg lurer på om er synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjakka for vakumlekk, og fant en slange som var kunne være synderen. Denne er nå reparert.

Så har jeg målt lambda etter oppskrift fra nordicaudi http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1222/a1222.php&var= og da får jeg trøbbel med å få sonden til å "tenne" ifølge artiklen så skal motoren være varm, og turtall på ca 2000 og da skal man lese av +-0,5 volt som pulserer opp og ned fort. Jeg må opp i 5000-6000 omdr ffør jeg får den til å tenne. Så høyt regner jeg med at dem ikke måler co? Stikker på tema og handler en ny sonde og prøver det. Noen andre forslag?

offtopic: var igrunn heldig da de ikke ga feil på senkesett som ikke er ført inn :) Fikk et par 2 er feil på bremser bak, men det er jo kurrant og fikse, og heller normalt på disse bilene med slikt flott bremsesystem til brekket ;) Hadde samtidig minien til eu og den fikk kun feil på lysjustering!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.