Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette?

 

Tips og triks motas med takk:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen plass det er bedre veiledning da.

Er bare å sette igang å skru her tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ønsker du å gjøre?

 

Er jo ikke så annerledes enn å pusse opp en hvilken som helst felg.

 

Senter beholdes enten som det er etter en vask, eller så kan du pusse ned og lakke det selv, få det glass/sandblåst og lakket eller pulverlakket.

 

Kantene må strippes for klarlakk og poleres opp på nytt. Her finnes det mange tråder som beskriver prosedyren.

Alternativt kan du kjøpe nye kanter og har da en gyllen anledning til å kjøpe breiere kant.

 

Det anbefalles at man kjøper nye bolter om man har delt felgene og ettersom det er en sinnsyk jobb å polere opp 120 skruer som kommer til å ruste med en gang ville jeg gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nye ringer og bolter liggende her :D

Men tenkte mere på moment på boltene hvilken sikafleks eller tettningsmasse osv jeg da.

Noe jeg må passe på og ikke knekke noen bolter osv.

Lønner det seg å montere nye ventiler?

Hvor får jeg tak i det eventuelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nye ringer og bolter liggende her :D

Men tenkte mere på moment på boltene hvilken sikafleks eller tettningsmasse osv jeg da.

Noe jeg må passe på og ikke knekke noen bolter osv.

Lønner det seg å montere nye ventiler?

Hvor får jeg tak i det eventuelt?

 

Skalvisehvormyemomentvardet igjen... Jo! 16-20 nm på BBS RM. Trekkes til i stjerne-rekkefølge om du skjønner

 

20 Nm er ikke så mye, men for å sikre at det går smertefritt så kan du gjøre som meg, Rense alle gjengehullene i tønna med en gjengetapp M1X7. Møkkajobb, men men...

 

Som tetningsmasse kan du bruke det meste av rutelim tror jeg, Sika, Tech7 mm.

Bare husk at det IKKE skal tetningsmasse mellom tønna og felgen før du skrur de sammen. Teetningsmassen legges som en fuge i kanten mellom felgring og tønna etter at de er satt sammen og skrudd til.

 

Nye ventiler er jo ikke så dumt, dette får du jo som regel hos dekksjappene når du legger på dekk. Bare pass på å få de med kromhylse og hette. Så står de til de nye kantene dine.

Avhengig av hvor du har fått ringene dine fra, så kan det hende hullet til ventilene er for lite, men da borrer du de bare opp til angitt mål (som du får hos en felgsjappe eller måler selv på en av ventilene du får tak i hos dem, husker nemlig ikke diameteren det skal være)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker takker :D

Dette oppklarer det meste..

 

Har du orginalfargekode på bbs rm og kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker takker :D

Dette oppklarer det meste..

 

Har du orginalfargekode på bbs rm og kanskje?

 

Nei, desverre det har jeg ikke.

 

Tror det er ett fåtall som faktisk har denne da jeg mener å huske at BBS ikke vil gi den ut.

 

Men, du kan jo forsøke å ta med en felg til ei lakksjappe og se om de kan analysere fargen.

 

Vær forresten OBS på at om du pulverlakker felgene, så kan det bli trangt å få på ringene om de legger på for mye lakk. Senterdekslene kan også slå seg i herdingsovnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, desverre det har jeg ikke.

 

Tror det er ett fåtall som faktisk har denne da jeg mener å huske at BBS ikke vil gi den ut.

 

Men, du kan jo forsøke å ta med en felg til ei lakksjappe og se om de kan analysere fargen.

 

Vær forresten OBS på at om du pulverlakker felgene, så kan det bli trangt å få på ringene om de legger på for mye lakk. Senterdekslene kan også slå seg i herdingsovnen.

 

Jeg skal starte på samme jobben snart selv, og har vurdert å pulverlakkere. Er det slik å forstå at pulverlakkering ikke er å anbefale? Mtp på å senterdekslene kan slå seg? Eller er det noen triks man kan gjøre for å unngå akkurat dette?

 

Mvh Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel også gjennom det samme selv til vinteren, men jeg kommer nok til å lakkere på den gode, gamle måten. Må kjøpe nye senterdeksler, og gidder ikke å risikere at disse slår seg i herdingsovnen. Er grunnarbeidet gjort riktig, holder vanlig lakk seg tilnærmet like bra som pulverlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å legge silikon i anlegget mellom tønne og ring.

 

Så lenge man fuger i felgbanen som beskrevet over her, så vil ingen luft forsvinne ut mellom ring og tønne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fordel med å bruke metoden Joachim har gjort er jo at du slipper det med at silicon kommer ut gjennom boltene og kanten når du trekker til.

Tror du hadde vært drittlei med å fjerne dette før du var ferdig med en felg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt og fant denne, han gjør det på en litt annen måte.

 

Men begge deler fungerer vel..

 

http://www.lowdubs.com/Files/howtoBBSwheelrebuild.pdf

Jeg gjorde noe lignende. La mellom skruehullene med en tynn stripe sika, og så en i overlapp slik at det ble i 8-tall mellom bolthullene. Jeg har RS, så gjorde dette på begge sider av senteret. Jeg kommer IKKE til å gjøre det neste gang jeg skal sette sammen skrudde felger. Det blir ett helvette å splitte disse felgene igjen, og der som Joachim sier at du skal legge sika er MER enn godt nok for det er kun der det kan slippe luft ut av felgen foruten der det kan lekke på alle ikke delte felger.

 

Det er denne metoden som brukes på nye delte felger.

 

Jeg skal starte på samme jobben snart selv, og har vurdert å pulverlakkere. Er det slik å forstå at pulverlakkering ikke er å anbefale? Mtp på å senterdekslene kan slå seg? Eller er det noen triks man kan gjøre for å unngå akkurat dette?

 

Mvh Jørn

 

Jeg gjorde også dette og kommer ikke til å gjøre dette igjen heller. Senterdekslene er slått seg og er litt vrien å få av og på. Det at de har slått seg i tillegg til litt tykt lag med lakk her og der gjør det enda værre. Ikke at det er verdens undergang, men mye greiere å lakke med sprøyte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel også gjennom det samme selv til vinteren, men jeg kommer nok til å lakkere på den gode, gamle måten. Må kjøpe nye senterdeksler, og gidder ikke å risikere at disse slår seg i herdingsovnen. Er grunnarbeidet gjort riktig, holder vanlig lakk seg tilnærmet like bra som pulverlakk.

 

RM deksler tåler ovn men ikke RS deksler.... mine RM deksler ble pulverlakkert uten å slå seg.

Er jo vesentlig tykkere materiale i dekslene til RM kontra "blikkdekslene" til RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken dim er det på skruene til rm? m7x25? eller er det m7x24?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.