Anbefalt dekkstørrelse og spacer til allroad

Anbefalte innlegg

Skal ha på et par 19" felger med et 32 på allroaden, har på dekk 1 fått anbefalt 18mm spacer, høres det greit ut? Og ka dekkstørrelse er å anbefale? 245/45/19 eller 255/40/19 el, andre....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha på et par 19" felger med et 32 på allroaden, har på dekk 1 fått anbefalt 18mm spacer, høres det greit ut? Og ka dekkstørrelse er å anbefale? 245/45/19 eller 255/40/19 el, andre....?

 

Bredde på felg?

 

ET32 høres jo ikke SÅ galt ut i utg.punktet, Allroaden med forrige karosseri har vel rundt 20 originalt, så en 10 eller 15mm spacer holder sikkert.

 

255/40 19 har jeg sett på mange slike biler, men felgen må være minst 8,5 tomme bred for å unngå ballonglook, dvs dekksider som står innover mot felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen er 8X19 så då blir det kansjke for smalt då? Er 18mm spacer mykje då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kjøpe orginale RS felger Robert, de går rett på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei skal ha på samme sort som eg hadde på a6en, har et par til overs ser du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen er 8X19 så då blir det kansjke for smalt då? Er 18mm spacer mykje då?

 

Jeg mener det er 8,5x18 som er orig.dim, så sånn sett er 8x19 litt smalt, men sikkert helt brukbart hvis ikke målet er å ha de råeste hjula i gata. 255 kan bli litt bredt på 8x19, men det avhenger av dekkmerke. Det blir sikkert seende ok ut.

 

18mm spacer, finnes det? Det er jo litt bredt og alltd en risiko for å få ubalanse i rattet med slikt foran, men det kan også funke fint. Husk laaange bolter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja 18mm spacer med styring finnes. Mulig det fins mindre og, men det var det de anbefalte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at om du har 18 mm spacere på bilen og felgen er org ET32 så ender du opp med ET 14?

Jeg har ikke spacere på mine sommerdekkfelger, mener de er ET 16, så da ender du ikke opp så langt unna. Men det blir bredt med 255 da! Jeg har 245/45-18, bredt nok. Men lengter etter større felger. Så vi får se til våren :) Om ikke bilen er vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at om du har 18 mm spacere på bilen og felgen er org ET32 så ender du opp med ET 14?

Jeg har ikke spacere på mine sommerdekkfelger, mener de er ET 16, så da ender du ikke opp så langt unna. Men det blir bredt med 255 da! Jeg har 245/45-18, bredt nok. Men lengter etter større felger. Så vi får se til våren :) Om ikke bilen er vekk.

 

Med 18mm spacere flytter du senter på felgen 9 mm utover, altså endrer impresset (ET) seg fra 32 til 23. Originalt er vel ET24 så vidt jeg husker, samme som på UrQuattro faktisk. Uansett, å kjøre med for høyt ET (jeg vil tro ET30 går bra, uten å garantere noe) kan føre til at hjulene tar innpå luftbelgene. Det koster 6000kr+ pr.stk, så vet du det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 18mm spacere flytter du senter på felgen 9 mm utover, altså endrer impresset (ET) seg fra 32 til 23. Originalt er vel ET24 så vidt jeg husker, samme som på UrQuattro faktisk. Uansett, å kjøre med for høyt ET (jeg vil tro ET30 går bra, uten å garantere noe) kan føre til at hjulene tar innpå luftbelgene. Det koster 6000kr+ pr.stk, så vet du det ;)

 

Nei, det er når man bredder en felg innover eller utover at sentret flytter seg med 1/2 av breddingen.

 

Med spacer flytter man sentret ut i hele spacerens bredde, dvs ET går fra 32 til 14 med 18mm spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 245 8x19 ET35 med 20mm spacer. Dekka står greit i hjulbuen, har enda litt å gå på hvis en vil ha de helt ute i kanten ved skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått felgene på, ET32 med 18mm spacer. 245/35-19. Det ser heilt greit ut.. kunne sikkert vert 20 mm spacer og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått felgene på, ET32 med 18mm spacer. 245/35-19. Det ser heilt greit ut.. kunne sikkert vert 20 mm spacer og..

 

Bilder? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/35-19 er jo vesentlig mindre enn original rulleomkrets, er ikke originaldimensjon 225/55-17 på Allroad?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo skulle egentlig hatt 245/40 19, men de hadde ikkje fått inn dekkene så eg fikk låne et sett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.