Montering av VR6 lippe - hvordan få av den gamle GL "lippen"?

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk VR6 lippe fra TM tuning i posten i dag, men hvordan får man av den gamle GL lippen på en Vento?

Den er lik som på denne bilen her:

http://cache.finn.no/mmo/6/145/956/36_2091308900.jpg

Ifølge en D.I.Y på G3 avdelingen på Bilforumet skal man bare dra de fra hverandre på midten. Den sitter bare i klips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt galt så sitter den bare i noen små haker, dras fra hverandre på midten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynn på siden i hjulbuen å bare dra leppa rett ut, sitter ikke så godt men kan hende leppa har vært skadet å limt/skrudd da sitter den jævlig godt men det ser du fort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare plast klips den sitter i. jeg pleier bare og ta godt tak og røske til jeg,løsner da..hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar - må ut å prøve litt nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det skulle stoppe er det uansett ikke snakk om mer enn 5 minutters jobb å montere/demontere fangeren, da er det litt lettere å få den av uten å være så fryktelig hardhendt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den på:)

Normalt med i underkant av 1cm mellomrom på midten mellom de 2 delene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det skulle stoppe er det uansett ikke snakk om mer enn 5 minutters jobb å montere/demontere fangeren, da er det litt lettere å få den av uten å være så fryktelig hardhendt.. :)

Trengte ikke være så hardhendt i grunn. Fikk den av fra hjulbuen:). Men har jeg fått feil siden det er litt mellomrom? Den henger jo fast

målte nå til 1,4 cm på mellomrommet. Sporene i midten går i hverandre, men mangler som sagt 1,4 cm på å være helt sammen.

Bestilte spesifikt til Vento hos TM Tuning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengte ikke være så hardhendt i grunn. Fikk den av fra hjulbuen:). Men har jeg fått feil siden det er litt mellomrom? Den henger jo fast

målte nå til 1,4 cm på mellomrommet. Sporene i midten går i hverandre, men mangler som sagt 1,4 cm på å være helt sammen.

Bestilte spesifikt til Vento hos TM Tuning

Hørtes mye ut med 1,4 cm men det er ganske så stor glippe der ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se om jeg ikke kan ta et bilde seinere. Kan jo være et klips eller noe sånt som ikke sitter helt inni, selvom jeg gikk nøye over.

Vil anta at en G3 VR6 lippe ville gitt et større mellomrom siden den er endel kortere på sidene?

Var etter det jeg kunne se en orginaldel og - stod vw/audi/seat/skoda på embalasjen rundt.

Material-Nr. 1h5 - 805 - 904 -a - b41

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt forskjellige sett med vr6 lipper og begge setta har det vært et slik mellomrom som du nevner så tror det skal være slik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.