Anbefalte innlegg

Begynner kanskje å bli en gjenganer for meg dette her.

 

På Scirocco'n har jeg to røde lamper som blinker og gløder litt om hverandre.

Den ene er den i vann temp måleren. Har koblet ut selve måler da jeg har montert en annen vann temp måler. Men det blinker allikevel rødt der av og til. For det meste i forbindelse med start av bilen. Men det kan da av og til blinke leeenge, opptil 10 minutter faktisk.

Hva annet enn temp slår denne lampa ut på?

 

Den andre lampa er litt værre. Olje lampa.

To dager siden på vei hjem fra jobb så begynte den å gløde og blinke litt. Har også her en uoriginal sensor da jeg har montert inn en olje trykk måler i tillegg.

Stoppet umidelbart og peilet olja. Olje nåvået lå rett under maks streken som det pleier å gjøre på mine biler. Olje trykks måler viser bra olje trykk. Trykket følger motorens turtall bra og ligger på ca. 7 bar ved kald start og litt over 1 bar på tomgang med varm motor.

Siden jeg har nok olje på motoren og trykket er bra må det vel være et elektrisk problem, eller er motoren min i ferd med å rase?

 

Husk også andre tråder jeg har hatt om høy motor temp og ujevn tomgang ved kald motor, som jeg ennå ikke har funnet ut av.

 

Hva sier dere bruke penger på å finne ut av dette eller bytte motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder vanntempen så kan det være at denne måler væskestanden også.

 

Når det gjelder oljetrykket så kan det være at den uoriginale giveren har andre mostandsverdier enn den originale og at den dermed varsler på et annet trykk.

 

Jeg ville koblet inn de originale og se om problemet da forsvinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk!

Skal prøve med den gamle sensoren igjen.

 

Men i utgangs punktet skal det ikke være noe farlig så lenge det er nok olje på bilen, oljen ser ok ut og oljetrykket er bra?

 

 

Når det gjelder kjøleveske nivå så er det på maks.

Kontrolleres også jevnlig.

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge trykket er der er det nok ikke noe problem nei.

 

Det er ikke uvanlig at givere fra ulike produsenter har ulike motstandsverdier og jeg tipper derfor det ligger der.

 

Hvis du skal ha ekstra instrumenter så vil jeg anbefale å kjøpe giver til instrumentet (det uoriginale) med varselkontakt.

Da kan du bruke de originale varsellampene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.