#1 Skrevet September 3, 2008 (endret) Er det ''godkjent'' å fjerne bakrutevisker når det er montert på bilen orginalt? den virker ikke, så fjerner den. får jo cleanet bakenden litt å da;)¨ skal på eu-kontroll straks, så hadde vært fint å vite=) har å en stygg lyd framme i motoren. når bilen står på tomgang, å jeg snur i rattet, går turtallet betraktelig ned å bråker stygt. er det servomotoren som er rassert, eller kan det være noe enklere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2008 Fylle på mer servoolje så blir det bra. Om det er 'godkjent' eller ikke å fjerne bakrutevisker kan jeg ikke uttale meg om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2008 Jeg tok en kjapp kikk i kjøretøyforskriften og fant kun dette; Motorvogn med frontrute skal ha effektiv selvvirkende vinduspusser. Når frontruten er bred nok, skal det være to slike samtidig virkende vinduspussere. Om det finnes andre ting som angår bakrutepusser skal jeg ikke si sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2008 Det er ikke noe krav til bakrutevisker, så denne kan du fjærne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2008 Den eneste regelen er at, er den der skal den fungere, så du kan trygt fjerne den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2008 Takker for svar da forsvinner viskeren sporenstreks i morra eter jobb:) så er det på mekonomen å kjøpe servo olje å propp for å fylle hullet etter viskeren. mener å ha lest her, at noe sånt finnes på mekonomen. så er det polering av bakrute frammover: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2008 Mekonomen/BilXtra/Biltema/Torshov/etc har nok slike propper, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2008 Mekonomen/BilXtra/Biltema/Torshov/etc har nok slike propper, ja. er det propper som KAN brukes til akkurat det, eller er det akkurat det de er laget for? forskjellige størrelser osv? må jo spørre: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2008 er det foresten noen tryllekunst å fylle servo olje? vært greit å sluppet ei verksted regning på noe så smått:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 3, 2008 er det foresten noen tryllekunst å fylle servo olje? vært greit å sluppet ei verksted regning på noe så smått:P Sort tank med grønnt lokk til venstre i motorrommet ditt:) Det er peilepinne på lokket. Viktig at servooljen du kjøper er GRØNN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2008 takker:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2008 Det følger med en BRUKSANVISNING eller brukermanual til bilen din som beskriver dette, (OBS! VIktig å bruke RIKTIG servoolje på VAG-produkter!) og jeg trodde ærlig talt at man tok en runde i motorrommet på kjøreskolen fortsatt? En matt sort propp i passe størrelse blir nok bra, husk å sørge for at det blir tett uten å knekke ruta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2008 er det propper som KAN brukes til akkurat det, eller er det akkurat det de er laget for? forskjellige størrelser osv? må jo spørre: klø : 32mm fra Bilextra passer vel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2008 har å en stygg lyd framme i motoren. når bilen står på tomgang, å jeg snur i rattet, går turtallet betraktelig ned å bråker stygt. er det servomotoren som er rassert, eller kan det være noe enklere? Fikk du bort den lyden? jeg har opplevd det samme på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2008 Fikk du bort den lyden? jeg har opplevd det samme på min. drar til byen etter en rask dusj. kan si fra når jeg har fylt:) Bjørn Eirik Ødegård: Er jo ikke helt døv på bil , men tenkte kanskje det var noe allà bremser på bil, at servooljen måtte luftes eller noe sånt som på bremser. greit å forsikre seg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2008 (endret) da er servo olje fyllt. var langt under MIN å stygglyden forsvant=) pollenfilter byttet ( kom ikke luft i hele tatt ) å topic da.. ble greit fornøyd. er det bare jeg som fant ut at det var best å fjerne hele motoren? pluggen jeg kjøpe på mekonomen passa ikke. men fant faktisk en plugg i rotehylla som gled rett inn med litt pussing;) Noen som vet hvordan det ser ut viss jeg tar av emblemet bak? så bak dekselet i dag at det ikke var noen skruer igjennom karosseriet, så kan jeg ta det av, å slippe lakkering? er den limt? resultat: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 4, 2008 jeg også har fjerna min=) ser mye penere ut=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 4, 2008 fjerna hele motoren på min og, var vel eneste måten å bli kvitt tappen til viskeren som stikker ut gjennom vinduet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 5, 2008 drar til byen etter en rask dusj. kan si fra når jeg har fylt:) Bjørn Eirik Ødegård: Er jo ikke helt døv på bil , men tenkte kanskje det var noe allà bremser på bil, at servooljen måtte luftes eller noe sånt som på bremser. greit å forsikre seg;) Hehe.. Måtte bare! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 5, 2008 Noen som vet hvordan det ser ut viss jeg tar av emblemet bak? så bak dekselet i dag at det ikke var noen skruer igjennom karosseriet, så kan jeg ta det av, å slippe lakkering? er den limt? Merket går i en kul ned bak, man kan jo evt sveise igjen men da er det også på med lakk.. Lånte bilde av Frode sin salgsannonse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...