#1 Skrevet September 3, 2008 Begynte å fjuske litt i dag, merker det godt mellom 1. og 2. gear, om det er kassa, eller motor er jeg faktisk ikke sikker på enda.. Er gått 250 tusen, kammene er byttet. Den går greit ellers, er veldig treig i starten, virker dau.. Men på turtall er den ok. Litt lei av å koste på 2.5tdi nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2008 (endret) prøvd å koble ut LMM?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2008 Nei, er ikke lmm tull..Byttet den, og koblet ut, ingen forskjell.. Dette er skikkelig fjusk, den lugger.. Men om den sjalter frem og tilbake i gear, eller om det er motor, ja det finner jeg ikke ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2008 Stoppa i dag, under kjøring, men startet med en gang.. >Byttet dieselfilter, hjalp ikke. Hmm, bestille dieselpumpe da sikkert.. Eller fødepumpe kanskje.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2008 Tror du bør få tatt en diagnose før du gjør noe mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2008 Har gjort, har utstyr selv. Ingen feilkoder... Skal ta den med på verksted i morgen, å se om jeg finner noe. Syns den har blitt så dau å, som sagt, lurer på tett eksos, eller noe. Best. ny dieselpumpe i kveld, da den gammle har gått 250 snart, så like greit å bytte før det blir stopp.. Får tak i billig fra Tyskland, så hvis noen trenger, så fra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2008 I dag har den stoppet fler ganger, bare å starte igjen etterpå.. Tok av eksos anlegget, virker som den ene katten var litt tett, men nå ligger begge i søppla.. Var endel olje/diesel før eksosen, virket som uforbrent diesel. Lukter litt uforbrent diesel av den å. Ingen som har noe innspill å komme med, er blank nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2008 Har ikke hoppa over på registret. Sjekka timing på pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2008 Nei, har ikke sjekka det.. Men har selv bytta det, å tviler på det er noe feil.. Men skal sjekke timingen i morgen. Tror det var en tråd her om justering av pumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2008 Den kan bli litt vrang og kjøre hvis EGR-ventilen henger seg også. Min Fusket veldig. Du kan enkelt prøve og plugge den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2008 Har du bytte reg reim uten å justere pumpa er nok det ein grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2008 Det er 1 år sia reima blei bytta, pumpa blei justert, men ikke via vagcom. Fikk to feilkoder i dag, lmm, short to ground, å en tempføler short to plus.. Slettet dem, å skal ut å prøve i morgen, når jeg får eksosanlegget på igjen. Den har gått bra etter dette. Egr skal være programert bort, men er ikke sikker lenger, for den røre på seg når jeg drar av vakumslangen.. Den tar inn friskluft, men er det jo noe feil med ventilen så vil den gå dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2008 Egr skal være programert bort, men er ikke sikker lenger, for den røre på seg når jeg drar av vakumslangen..Den tar inn friskluft, men er det jo noe feil med ventilen så vil den gå dårlig.. Hva mener du med å ta inn friskluft? Hvordan er EGR koblet? Dersom det er som jeg tror utifra din beskrivelse i en annen tråd så har du tettet eksossiden av EGR og lagt en slange mellom luftfilter og eksossiden på EGR. I såfall vil jeg tro den på tomgang suger falsk luft gjennom EGR og ved høyere turtall blåser trykksatt luft fra innsuget tilbake i luftfilter. Tett kat og lukt av uforbrent diesel kan jo også tyde på for fet blanding ved manglende luft eller fo mye diesel av en eller annen årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...