Endre boltsirkel på felger ?

Anbefalte innlegg

Går det å borre/dreie opp f.eks fra 5x100 til 5x112? Har funnet noen bbs felger til passelaten min (99mod) men de er selvfølgelig 5x100.. : rolleyes

Disse er da 18x8,5 og 18x9,5 går dette bra på passat stv 3b? ET35 framme og ET40 bak (dypere kant) eller er det like greit å gå for 19"? Disse er da 19x8,5 med ET32 framme og 19x9,5 med ET35 bak, men har da 5x112.

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk dette gjort for ett par år siden, går greit dersom en har tilgang på riktig verktøy :)Link

Men en forutsetning for at resultat skal bli bra er egentlig at en har senterdeksel på felgen slik at en får dekket til hulla, det går uten også men det blir en helt annen jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle mer enn gjerne hatt tilgang til en slik cnc-maskin.......;) Mye snacksy felger med "feil" boltsirkel jeg godt kunne tenkt meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med sunaas hjul-service i oslo. v/bjerkebanen. Dem har borret opp bolt-sirkel for meg en gang, fungerte helt fint. Det var nye felger UTEN bolt-hull i utgangspunktet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste mekaniske verksteder med CNC-fres gjør dette til en ikke altfor dyr penge.

Vil tippe 3-400,- pr felg er en passe pris hvis man godsnakker med operatøren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finnes jo adaptere som passer i den dimmen der da:P 5x100 til 5x112:P det vill vel kanskje være en like grei løsning!?

man kan jo drille om navet også!? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er dritten med adapter er at det bygger rundt 18-20 mm på det tynneste. Har du felger med allerede lavt innpress blir det jo skikkelig på bærtur med enda -18-20 mm i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke senterdeksel på felgene jeg så for meg, så det blir litt rart med plenty med hull.

Hvordan blir det med 19" dim på de felgene går det fint på 99mod 3BG stasjonsvogn? (19x8,5 med ET32 framme og 19x9,5 med ET35 bak) eller blir det bare kluss? Har høydejusterbart understell til bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.