#1 Skrevet September 4, 2008 En kompis av meg har en Audi S4 2,7 med oppgraderte bremser foran. Dette er "big reds" som står på RS2 og Porsche 993tt. Nå skiftet vi nettopp bremseklosser på bilen og såg da at den pilen som står på calipperene som viser rotasjon på bremseskiven, viser motsatt av rotasjonsretningen. Så de som har montert dette har ikke tenkt på at Porsche 993tt har calipperen foran bremseskiven og ikke bak som på Audi. Leste en plass på forumet her at det var viktig at dette sto riktig, ellers ville klossene slipes skjeivt og pedalen ville være litt rar. Jeg syns personlig at vandringen og oppførselen på pedalen ikke er slik den skal. Bremsene er heller ikke så gode som en skulle forvente av Big reds med nye klosser. Leste noe om at det minste stempelet skulle komme først i rotasjonsretningen? Har noen en mening om dette? Bør jeg sette calipperene slik at rotasjonsretning stemmer? Er jo litt jobb å gjøre dette, med tanke på at de skruene med bremserør ikke er så lett å få løs. Må kanskje varmes opp osv. Håper på svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2008 jeg monterte big reds i fjor våres, og jeg monterte som på de originale 304 kalipperne, bremsene med det største stempelet fremst (til venstre om du ser på venstre fremhjul). begge pilene mine peker fremover på kalipperen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2008 Takk for svar. Jeg kjører jo med calipperene motsatt av det du gjør. Tror calipperene er forskjellig om du kjøper de hos Audi eller Porsche. Men lurer litt på hva som skjer når man kjører med feil rotasjonsretning på calipper? Vil jeg merke stor forskjell på bremse effekt om jeg får fikset dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2008 Skift plass på dem så pilen pekar rett, sedan flyttar du luftskruvarna så dom kommer øverst og de lille bremserøret nederst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2008 Jepp har lyst å gjøre det. Lufteskruene peker oppover nå for øvrig. Bare feil rotasjonsretning. Men har hørt at disse skruene til bremserørene sitter bom fast. Så hvis det blir en kjempe stor jobb så vet jeg ikke om jeg orker. Derfor jeg vil vite litt om hva det har å si at de står feil vei. Får jeg dårligere bremser eller? Blir klossene bare slitt litt feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...