#1 Skrevet September 4, 2008 Heisann Har en liten stund kjika litt på audi s4, er det noen kjente feil osv. på desse bilane som dukker oppatt på dei fleste? Når er det turboskifte og reg-reim bytte på desse bilane..? Har snakket litt med møller angåande dette men kan egentlig ikkje hjelpe sei dei på dette område. For det viste dei ikkje, men da tenker eg heller att dere som har S4 veit MASSE meir.. Så hva er dei vanlige feilene, kostbare operasjonene på desse bilene.. Takker for svar... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2008 feil og feil, svakhet i forstillingsstag. Turboer har en tendens til å ryke (brukerfeil?), jeg har ikke hatt problemer. Morkene slanger kan forekomme. regreim på 120k/5år, men byttes ofte på 90k/5år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2008 Eksosmanifoil på tidligere modeller, ABS styreenhet som på vanlig A4. Vil anbefale kjøp av S4 B5, jeg er superfornøyd med min! Nydelig kjørekomfort og et vannvittig drag Blitt litt flere bøter med S4'en kontra Golf IV GTi'en ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2008 korleis er det med desse bilene angående bensinutgifter osv. kor masse bruker den sånn cirka på kort kjøring og lang kjøring.. noen som har kjennskap til driftssikkerhet på desse da dei bikker 200.000km? Er det sånn att dersom du følger servicehefte så holder bilen fint? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2008 en trimmet bil har drøye 0,8 på langkjøring og 1,3 på bykjøring. hvorfor skulle bilen skulle å virke når den runder 200k? Serviceheftet er vel rimelig ubetydlig som i alle sammenhenger. Det som teller er jo å ta vare på bilen og utbedre ting som dukker opp asap Forøvrig har det iallefall vært svææært lite på min i den senere tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2008 ok.. berre lurer, har sett på en her på forumet som har bikket 200.000km.. men syns det er litt dumt å kjøpe en bil som har gått sopass langt til en sopass mykje penger.. kansje berre eg som tenker slik men men:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2008 Kan få kjøpe min, den passerte 141' igår 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2008 ok.. berre lurer, har sett på en her på forumet som har bikket 200.000km.. men syns det er litt dumt å kjøpe en bil som har gått sopass langt til en sopass mykje penger.. kansje berre eg som tenker slik men men:) Ta en titt på chris såtendal sin S4 b5 her på forumet;) Jeg hadde den før han og christoffer thomasen her på forumet hadde den før meg,så den er MEGET godt tatt vare på Kan Anbefale den bilen på det varmeste,går meget godt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2008 Link: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124833 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2008 Ta en titt på chris såtendal sin S4 b5 her på forumet;)Jeg hadde den før han og christoffer thomasen her på forumet hadde den før meg,så den er MEGET godt tatt vare på Kan Anbefale den bilen på det varmeste,går meget godt også Tviler ikke på att det er en god bil, men tanken jeg har er korleis det blir og selge den seinare igjen da? Viss den hadde gått 250.000km, hvem ville da kjøpt den da? Er et stort dilemma for meg når jeg skal handle en sopass dyr bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2008 Link:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124833 da er du andre mann som linker denne til meg:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 5, 2008 Jeg har byttet det ene hjullageret bak på 1,8TQ på ca 200'km og det andre ca 20'km etter det. Det er 75mm hjullagerene. Vet ikke om S4 har samme, har iallefall ikke det foran. Sim-ringer på akslinger ut/inn av diff/girkasse kan jo sjekkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 5, 2008 Samme hjullager på alle B5 quattro, jeg byttet det ene bake for 1,5 år siden, ikke rare summen. Ca 900kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 6, 2008 (endret) virker som ikke att det er så alt for gale dyrt med s4.. men er jo ikke en bil man setter igang å skru på selv tenker jeg.. da tenker jeg motormessig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 6, 2008 jojo, det er jo ikke noe mer hokuspokkus me en 2,7BT enn en 1,8T. Det er bare veldig mye trangere og tar litt lenger tid ellers inget problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 6, 2008 Veldig veldig veldig mye trangere. Å bytte DP er jo en utfordring i seg selv. Mye mikk makk og knoting, oppfinnelse av nye ord av forholdsvis sterk kaliber, og litt hodebry 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 6, 2008 2.7 Biturbo er et H******* å skru på, alt annet er god plass i forhold, makan til trangt motorrom skal du lete LENGE etter:P Edit: Litt seint ut, men for å understreke dette en gang til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 6, 2008 2.7 Biturbo er et H******* å skru på, alt annet er god plass i forhold, makan til trangt motorrom skal du lete LENGE etter:P Men veldig gøyal når man slipper å skru Savner du ikke draget, kjøregleden og lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 6, 2008 kjøre pent så slipper man å skifte alt av deler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 7, 2008 (endret) Hadde det bare vært så enkelt! Andre ganger følger man for å trimme litt også Men ja jeg savner lyden, kjøregleden og lyden, er derfor jeg prøver å selge A4en nå Her ser det ut som det er forholdsvis trangt, men det stemmer ikke. Det er hinnsides sinnsykt forbanna trangt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 7, 2008 Og der har du i tillegg jukset litt med å fjerne drivaksling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 7, 2008 Nå må vi ikke være så negativ mtp plass hær alt lar seg gjøre, men tar bare litt lenger tid så da er det jo fordel om man ikke har skrudd så mye på noe anet før så slipper man å irritere seg like mye på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 7, 2008 Jeg irriterer meg ikke over dårlig plass, tar det bare som en utfordring Noget bedre plass å skru på IV GTi'en jeg hadde da, men alt har sin egen sjarm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 7, 2008 Pssss.. For en gjeng med pyser.. Var en kosejobb å skifte turboer på rs4`n min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 7, 2008 Pssss.. For en gjeng med pyser.. Var en kosejobb å skifte turboer på rs4`n min Haha, gjort på en kveld i garasjen mener du? Mener å ha lest en tråd om det der en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...