#1 Skrevet September 4, 2008 Har opplevd noen ganger om jeg kjører ut 1, 2, 3 gir, så i det jeg clutcher og skal peise på i 4 gir får jeg et smell i eksosen, ikke så veldig kraftig.. men det høres! Har jeg tennings problemer? eller får den for mye bensin? S4 20VT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 4, 2008 Hadde de samme på min S6... skjedde ik alltid, men det er bensinen.... på min kom det en halv meter stikkflammer når sånt skjedde... Skjedde også til tider når eg hadde kjørt hardt å stoppel i ett lys kryss feks å gav gass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 4, 2008 kommer også flammer på min:) full klamp i 2-3-4 gir så smeller det godt noen ganger, fikk høre av en kompis som lå bak meg at det kom nokså stabile flammer ut:) jeg tror ikke at det er noe skadelig egentlig, da det bare kommer når jeg gir på litt ekstra. så det er bare litt ekstra bensin som lurer seg forbi ved turtalls kjøring:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2008 (endret) nei,farlig e da ik... er bare bensinen som har godt igjennom motoren som tar fyr:P.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2008 hehe vell, da er det ikke noen fare for mager blanding i allefall! da skal jeg bare tute og kjøre videre uten bekymring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2008 For fet blanding kan føre til alt for mye bensin i sylindrene, noe som er med på å fjerne den beskyttende oljehinna på sylinderveggene dine. Som igjen fører til økt slitasje og i verste fall skjærings... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2008 hmm, va kan jeg gjøre for og sjekke blandingen? kan en vacumlekasje gjøre at den får for feit blanding? har trykktestet, og kunne høre en svak suselyd, i et T-stykke i bakkant av toppen men klarte ikke lokalisere helt hvor da jeg holdt på alene. den ene slangen av disse går til dette "vannfilteret" som går videre til ECU.. for og forklare hvordan T-stykke jeg mener:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 8, 2008 er nok en liten overdose bensin som antennes i høye pådrag...for å måle blanding kan du kjøpe deg en bredbåndslambda,flere tuningfirmaer som selger sånt(protrim.no)...vakumlekasje er det nok skjelden får bilen til å gå for fett,heller for magert,jo mere ladetrykk,jo mere bensin får bilen...standard bensintrykk på aan er 4bar,kjører du da på 1,2 i ladetrykk,blir totalt bensintrykk 4+1,2 bar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2008 ok, er litt usikker på bensintrykket mitt, har ny bensinpumpe.. har ingen måler noen plass, men tipper det ikke er for lavt siden den smeller av og til Kjører på 1.2-1.3 bar ja.. kan ikke være lambdaen min som måler dårlig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2008 Bruker ikke ECUn ferdigprogrammerte verdier på full gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2008 spørs jo hvor mye bensin som mates inn i motor og hvor mye trykk,og hvor mye lambdaen måler,ganske sikkert aldri samme verdier på to biler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 10, 2008 kan jo måle Lambdaen i vag-com.. min lå på 0.98 - 1.05 eller noe sånt.. tipper dette er ganske rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 10, 2008 Litt off topic: Hvordan vagcom har du? Sånn USB utgave fra ebay,qxl osv? Jeg har nemlig en sånn usb sak som jeg ikke får kontakt i bilen med..Vi kan godt ta det litt over PM så jeg får vite instillinger og slikt av deg:P Har begynt å lure på om det ikke gikk å bruke vagcom på urs4.. OT: Jeg har akkurat samme greiene som deg å ifølge AF måleren min ligger den innenfor normal verdiene. Jeg får dette når jeg drar ned mot turtallskutt i 2.gir og girer , og samme greia når jeg girer til 4.gir. Syns bare det er litt tøft jeg^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 10, 2008 Litt off topic: Hvordan vagcom har du? Sånn USB utgave fra ebay,qxl osv? Jeg har nemlig en sånn usb sak som jeg ikke får kontakt i bilen med..Vi kan godt ta det litt over PM så jeg får vite instillinger og slikt av deg:P Har begynt å lure på om det ikke gikk å bruke vagcom på urs4.. OT: Jeg har akkurat samme greiene som deg å ifølge AF måleren min ligger den innenfor normal verdiene. Jeg får dette når jeg drar ned mot turtallskutt i 2.gir og girer , og samme greia når jeg girer til 4.gir. Syns bare det er litt tøft jeg^^ hehe, joda.. er jo litt tøft bare det ikke skader motoren så ^^ Kan gjerne hjelpe deg med instillinger, men er i lillehammer nå, og har ikke pc`en med meg. har sån billig greier ja, og slik overgang! Først: hvilken versjon av vag-com bruker du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 10, 2008 Jeg bruker den som fulgte med greiene, husker ikke i farten hva det var slags versjon. Men om du har en kopi av din hadde det jo vært kjempe om du kunne sende den til meg over MSN eller annet lignende program:) Er greiest å ha helt like programmer når man holder på Hvilke funksjoner får du opp via vagcom'n din egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 10, 2008 ok, joda.. kan sende prog over til deg, men må isåfall vente til helgen, da jeg ikke er hjemme for øyeblikket! Du kan jo lese av feilkoder på hele bilen, abs,motor, og airbag om du har det.. men det vet du Ellers kan du lese direkte av: motortemp,fart,"engine load", åpning på gass-spjeld, måle lambdaen. osv osv.. er noe mere som jeg ikke husker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 10, 2008 Ok, da er det tydelig at jeg går glipp av noe når jeg ikke får det der til å fungere:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 10, 2008 Hehe. får du ikke kontakt med bilen i det heletatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 10, 2008 Nei, det virker sånn. Så derfor lurte jeg på om det var noen innstillinger som ikke er rett:P Er veldig irriterende å kjøpe noe å ikke få det til å fungere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 10, 2008 Knotet litt selv først! men tar dette over msn lns, så skifter vi ikke tema i tråden Back: Dere andre som hadde smelling i eksosen, har dere gjort noe for og finne ut evnt, sjekket hva som gjør at den får så fett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 10, 2008 Ja, legger deg til jeg. Be en moderator om å slette disse trådene om vagcom;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...