Lekkasje i varmeapparat 94` S4.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette problemet?

Damper kjøleveske ut av dysene på dashbordet, samt lekker ut av dysene i benbrønnen (stort sett på passasjersiden). Og ekspansjonstanken tømmes jo også etterhvert selvfølgelig.

Må jeg angripe problemet i fra motorrommet eller kupe`en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket den T-koblingen som sitter på de to slangene som går inn i coupeen? HELT inntil veggen sånn ca midt under frontruta.En hardplast sak med en stålsplint. Denne kan være defekt..

Ellers hører det ut som om du har lekkasje i en slange inn til varmeapparatet.. har du sjekket om det er vått på teppene oppunder dashbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du må bytte varmeregisteret.

Koster ca 300-400,- mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tips! Sjekket siden du la opp en link til herr Ødegård, som jeg også har printet ut, så får vi se hva vi finner etter utmonteringen. Varmeregisteret kostet $44,73 hos 034 Motorsport, så det kan vel hende jeg tar med et slikt i en bestilling hos dem. T-stykket som Mr. Hansen nevner så jeg til $101, så da får jeg se etterhvert om det er løsningen i stedet. Forøvrig var det småfuktig på teppet oppunder dashen på passasjersiden, etter endel kjøleveske, men forholdsvis tørt på førersiden.

F.Engh nevner et pris estimat. Er det innen landet, brukt eller fra en utaskjærs avdeling?

Nok engang takk for respons!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tips! Sjekket siden du la opp en link til herr Ødegård, som jeg også har printet ut, så får vi se hva vi finner etter utmonteringen. Varmeregisteret kostet $44,73 hos 034 Motorsport, så det kan vel hende jeg tar med et slikt i en bestilling hos dem. T-stykket som Mr. Hansen nevner så jeg til $101, så da får jeg se etterhvert om det er løsningen i stedet. Forøvrig var det småfuktig på teppet oppunder dashen på passasjersiden, etter endel kjøleveske, men forholdsvis tørt på førersiden.

F.Engh nevner et pris estimat. Er det innen landet, brukt eller fra en utaskjærs avdeling?

Nok engang takk for respons!!

 

Kjøpte selv ny hos Hellanor hvor vi også har avtale.

http://www.hella.com/produktion/HellaNO/WebSite/Channels/Home/Home.jsp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tips! Sjekket siden du la opp en link til herr Ødegård, som jeg også har printet ut, så får vi se hva vi finner etter utmonteringen. Varmeregisteret kostet $44,73 hos 034 Motorsport, så det kan vel hende jeg tar med et slikt i en bestilling hos dem. T-stykket som Mr. Hansen nevner så jeg til $101, så da får jeg se etterhvert om det er løsningen i stedet. Forøvrig var det småfuktig på teppet oppunder dashen på passasjersiden, etter endel kjøleveske, men forholdsvis tørt på førersiden.

F.Engh nevner et pris estimat. Er det innen landet, brukt eller fra en utaskjærs avdeling?

Nok engang takk for respons!!

 

Bare hyggelig, det er derfor vi er her! : vinke :

(Husk å sette inn i profilen hvor ca. du bor, så kan du evt. få hjelp av folk nær deg!)

$101 for t-stykket?? Tror jeg ga 147,- eller noe deromkring (kanskje 247,-) hos Møller da mitt gikk fletten! Røsker du i disse slangene kan kjapt stussen bak øverst på blokka også ryke, disse plastbitene holder gjerne ca. 200' km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var detaljer innlagt i profilen for de nyskjerrige.... neida, takk for tipset!

Vet ikke hvilke priser 034 opererer med på diverse ting hvis man kan få det T-stykket for godt under halvparten på merkeverksted i Norge?? Vel vel, først må jeg jo finne ut av hva problemet egentlig er.

Meget takknemlig for tips og priser dere kommer med i hvertfall!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så man kan bytte bare dette stykket som går inn på registeret?

vet ikke om det er samme, men på type44 audi 100 så sto disse stussene støpt fast i registeret..

apparatet ser jo nesten helt likt ut på c4, som på type 44 mener jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den $101-greia fra 034 er forøvrig ikke samme som jeg tenker på, den jeg mener er holderen til temperaturføleren, som sitter på slangen som kommer ut midt bak på blokka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den $101-greia fra 034 er forøvrig ikke samme som jeg tenker på, den jeg mener er holderen til temperaturføleren, som sitter på slangen som kommer ut midt bak på blokka..

Det hørtes mer rimelig ut siden jeg allerede har byttet en slik nylig og husker prisen ikke var allverden nei.

Har jobbet med et par andre problem i helgen, men nå må jeg få tatt rev i seilene å begynne med varme ventilasjonen. Begynner å bli tendenser til fotbad...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var varmeregisteret gitt! Så da er det bare å vente på nytt fra US and A.. Blir spennende å se om det blir like plankekjøring å få det inn igjen..? Fikk en link til skifte av varmeregisteret, riktignok til 100 V8, av en kompis. Sto noe om å bruke silikonlim ved sammensetning. Noen som har erfaring med det evt. andre midler og hvor det er hensiktsmessig å handle det inn? Regner med at TEC 7 blir litt for sterk kost...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, jeg brukte ingenting ved bytte av registeret.

Først demontering også motsatt rekkfølge etterpå. Det fulgte med "pakning" til å bytte ut, den rundt viftehuset mot torpedoveggen.

Og det virker akkurat slik det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegreier! Kopierte den linken også så jeg har et ekstra alternativ til helgen.

En liten digresjon: Typ44, er det enda en betegnelse for C4 eller en mer detaljert betegnelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

44 var modellen før C4 kom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nytt varmeregister montert og hele sulamitten innmontert i bilen igjen. Lukter noe inn i he... når jeg har på varme, men det regner jeg med går seg til når pakningslimet har fått tørket skikkelig.

Byttet vifta også i samme slengen, men jeg har noen rasle lyder som høres ut som om den tar borti ett eller annet. Vet ikke hva det kan komme av, men det er kanskje noe som går seg til det også? Var ikke noen pakning eller skive som skulle monteres på innsiden mellom vifta og boksen så vidt jeg husker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det skal ikke være en skive på innsiden der, bare en på utsiden før låseringen. Byttet faktisk denne idag på s4'n.. Sier bare: litt av en jobb! Men fra å fryse ballene av seg til å faktisk ha det behagelig på kjøreturen var resultatet verd jobben! :) Lukten er nok pakningssementen ja, og dette skal gå vekk. Raslelyden er jeg mer spent på hos deg. Prøvde du ikke vifta i huset før du monterte? Her prøvde jeg viften først med huset snudd opp ned og da subbet det virkelig, men så snudde jeg bare huset i riktig stilling så var jeg kvitt lyden. Fungerer virkelig bra her nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.