#1 Skrevet September 5, 2008 (endret) Jeg fikk endelig tid til å fikse Steilhecken og EU godkjent denne. Hadde i den forbindelse bilen på bukk og ble rimelig overrasket over det pinglete hjulopphenget foran. Er jo bare ett stag + krengingshemmeren istedet for bærearm som på normale biler (ref. einser). Hva slags oppgradering er mulig med VAG deler? Hvis det ikke finnes hadde jeg tanker om å lage en bærearm og ev. knivstag. Fant også en megalekkasje fra motor og tenker da på oppgradering. Største motor som passer rett i og tilgjengelighet på disse? Er takknemlig for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2008 Nei understellet på Polo 1-3(2f) er ikke mye å skryte av!! Fant dette på dette engelske poloforumet http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?showtopic=77066 Kan jo være en ide for deg som er flink med Kustom stæsj... Når det gjelder motor så er det vel ikke så mye annet enn polo motorer som passer rett inn!! Kan bruke motor fra Polo 6N med litt småmodifikasjoner!! Men det er andre som kan mere om enn meg!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2008 Takker for tips Geir! Ser ut som jeg måle litt under der i helga ja Bøye litt rør och svetsa lite.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2008 Er billigere med Polo Performance Service sin. Den er utviklet av kompisen min Steve, mens den på bildet er utviklet av et G40 cup team. PPS sin er en forbedring av Salzmann sin, som jeg endelig fikk med hjem på torsdag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2008 Er billigere med Polo Performance Service sin. Den er utviklet av kompisen min Steve, mens den på bildet er utviklet av et G40 cup team. PPS sin er en forbedring av Salzmann sin, som jeg endelig fikk med hjem på torsdag Er det noen forskjell på disse? Mulig å få ta noen mål av din? Noen formeninger om en grei motor/gearkasse? Mye spørsmål her, men er helt noob på Polo:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2008 Oppgradering av bremser, hva passer og er lett tilgjengelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 19, 2008 John: La den være sånn som den er, tyskerne har nok funnet ut at det holder, så mitt tips er at du glemmer disse planene dine og bruk heller tiden din på Golf1'n din, det er den jeg og sikkert flere en meg som gleder seg til å se ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2008 John: La den være sånn som den er, tyskerne har nok funnet ut at det holder, så mitt tips er at du glemmer disse planene dine og bruk heller tiden din på Golf1'n din, det er den jeg og sikkert flere en meg som gleder seg til å se ferdig. Det blir mer fremdrift på einseren hvis jeg kommer meg fort og trygt til og fra verkstedet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 19, 2008 Oppgradering av bremser, hva passer og er lett tilgjengelig? Originale bremser: Nye bremser: Skiver og calippere fra golf1 gti passer rett på, og funker som krutt på denne lette bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2008 Skiver og calippere fra golf1 gti passer rett på, og funker som krutt på denne lette bilen. Så bra, dette har jeg liggende. Takker Mattis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2008 Og bak kan bremsesylindre fra Polo G40 monteres (om du ikke bygger om til skiver først som sist). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2008 Oppgradering av bremser, hva passer og er lett tilgjengelig? Mener det skal gå med 256mm skiver fra scirocco 16v og scirocco/typ 85 sadler fremme. Men da spøker det jo litt med plass i enkelte 13/14" felger. Ang motor så har Frank som jeg deler verksted med en artig sak i sin.... 1.6 polo 6N blokk med 1.4 16V topp og doble gassere . Men en 1.6 8v fra 6N med gassere bør jo være en grei sak og gi litt mer krutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2008 Mener det skal gå med 256mm skiver fra scirocco 16v og scirocco/typ 85 sadler fremme.Men da spøker det jo litt med plass i enkelte 13/14" felger. Ang motor så har Frank som jeg deler verksted med en artig sak i sin.... 1.6 polo 6N blokk med 1.4 16V topp og doble gassere . Men en 1.6 8v fra 6N med gassere bør jo være en grei sak og gi litt mer krutt Kan bekrefte at Scirocco/typ 85/ Passat 5E bremser passer på. Kan og bekrefte at noen 13" felger svelger disse bremsene, lurer på om jeg ikke har 2 eller 3 sett felger i 13" som svelger unna 256mm, som vi også har liggende Den ramma som diskuteres i en annen tråd er rimelig i innkjøp, og det er ikke mange timene planlegging før kostnaden overstiger prisen på en fra UK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...