Drivaksler audi urquattro 1990 modell

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver og pusser opp urquattroen min, også har jeg tatt av drivakslene for en stund siden. I dag skulle jeg sette de på igjen, men da husket ikke jeg hvem som hadde sittet hvor hen fra før av. Jeg la de ved siden av hverandre og så at 2 stk var lange og 2 stk var korte. 2 lange var like lange og de korte like. Det jeg lurer på er hvem skal hvor? Er det "korte" på venstre side og "lange" på høyre side? Noen som kan hjelpe meg?

mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG mener å huske at det var de lange som skulle på høyresiden, at diffen lå litt mere over på venstresiden. Det kan du se under bilen ganske godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei tittet under der, men er jaggu ikke lett og si, syns det ser så sentrert ut lille ørjan. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel Morten minstemann, på coupe'n min var det slik så da vet jeg ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit du om det er noe forskjell på om du har s2 understell eller den typen du har? Uansett så kunne de ikke hjelpe meg på audi, de visste ikke. Men de kunne si at på høyre side på sportquattroen var den lengre så jeg satser på det jeg. ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 100/200 er drivakslene like på høyre og venstre side, sikker på at det ikke er de to korteste foran og de to lengste bak, eller omvendt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassa er vel litt breiere enn bakdiffen. Så logisk med lange bak og da korte forran:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke det er likt egentlig siden jeg husker at de 2 bak var så rustne før, og satt med rød loctite som var så veldig synelig bak, akkurat det husker jeg veldig godt, blir veldig usikker.

Vet ikke om det hjelper noe men de korte har noe sirkler rundt seg akkurat som de er merket "2" og de lange har en, altså merket "1".

Kan det være en form for høyre venstre sak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde være stemplet et delenummer på akslingene, og da er isåfall "857 407 271 A" venstre side, og "857 407 272 A" høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde og finne delenr men står ikke noe der. :/ blir litt usikker på hva jeg skal gjøre nå med dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor forskjell er det på dem? Jeg kikka under min, og der så det ut til at de er like lange på begge sider (foran).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de lange er vel 3.5cm lengre enn de korte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S2 tror eg det er korte aksler framme og lange bak, men er ikkje sikkert det samme gjelder på den gamle coupe'en . Er det ikkje mulig å se noen forskjell på drivledd, eller diameter på drivaksler? Vil tro det er litt kraftigere aklser framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare sett den eneste forskjellen som er lengden hitils.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare sett den eneste forskjellen som er lengden hitils.

Visst du kan vente til neste helg med å montere aksler kan eg måle på bilen min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra det, har ikke fått mer deler så da må jeg bare vente. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være korte bak, lange foran på min bil, sa Frode Jørgensen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ska ha kort høger fram og venster bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så på drivakslene forran i dag og det er en som er lengre enn den andre på cq både forran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.