Anbefalte innlegg

Da var jeg å kjøpte nye bremser bak til bilen idag da de begynte å bli slitte og jeg kjente at det begynte å hakke i bremsene bak med ulyder og div.,skulle få montert de, meeen den gang ei..

 

fikk av bremsene på ene siden og skal montere de nye da er jeg at den ene pakkninga på calipper holderen er morkna opp og glideren sitter stek hakke bom fast!! : bråk :dritt..jaja bestille ny STEIK dyr holder på mandagda visst ikke noe brukt finnest tenkte jeg, så fikk jeg av bremsene på andre sida å visst faen! akkurat samme problemet!! så da blir det nye calipper holdere på begge sidene : mad :

Ha vært sinnsykt kjekt om jeg kanskje kunna ha funnet disse til en billig penge over dammen eller brukt her i landet..

Noen som vet hva delenr er til disse holderene??

Eventuelt hva de koster ny??

IMG_2128.jpg?t=1220800989

IMG_2129.jpg?t=1220801009

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet meg en delebil men det er en 1.8 uten turbo...er det forskjell på calipper holderene på 1.8 og 1.8T??

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra familiealbumet, så lenge det er quattro, så ser det ut til at bremsene bak er like på 1,8 og 1,8t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra familiealbumet, så lenge det er quattro, så ser det ut til at bremsene bak er like på 1,8 og 1,8t.

 

da ser det ut som om holderene passer oxo da:)

men det må være quattro??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Non-quattro har iallefall en helt annen kalipper, og så tror jeg den er plassert foran hjulet isteden for bak, eller omvendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som hadde skjedd på min det der, men bare på den ene siden hos meg. Koster litt over 800 på Møller per stykk, og da følger det med pinner etc. Om du får ut pinnene, noe som du sikkert ikke får så kan du bestille bare disse på mekonomen f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vertfall nye glideboltsett uoriginalt.

pleier ikke være så hokuspokus å få ut den gamle bolten.

kjøre den med muttertrekker/varme opp.

bare å borre litt i hullet for å få ut rusta smøre inn nye bolter med fett og smekke i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et helt vanlig problem, har vært sånn på omtrent halvparten av bremsene jeg har overhalt. Som Geir sier i innlegget over, er det bare å få ut glideboltene. Bruk muttertrekker varme smurning osv.

Nye belger får du sikkert tak i løse eller i kalipper overhalingssett. Rens godt gliderne og hullene med sandpapir og rustløser, rens deretter med brakecleaner, smør så godt med bremsepasta. God som ny!

 

Sist jeg gjorde dette stod en med muttertrekker mens en drog glidebolten utover med tang, det hele stod fast i skrustikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene satt bom fast så da tok jeg den ene som virkaå bytta med den med dårlig pakkningen på de andre:p

så slipper unna med en ny en, ikke værre en den prisen nei, jaja, får se om den dukker opp brukt først da:)

hadde ikke sjangs i havet å få ut den siste bolten som sto fast..prøvd alt mulig for å få den løs...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Non-quattro har iallefall en helt annen kalipper, og så tror jeg den er plassert foran hjulet isteden for bak, eller omvendt.

 

dumt da...quattro har vertfall calippern bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.