#26 Skrevet September 8, 2008 Gjetter på at det var den rensende effekten til E85 som gjorde en del der, at det var "rusk i forgasseren" som var noe av problemet. Har prøvd å "lure" gjennom to biler med E85 på tanken, og det gjorde liten/ingen forskjell fra å kjøre på kun bensin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 8, 2008 Hehe kjørte ikke mere en knappe 300 meter før vi målte coen igjen. Begrenset hva som skjer på den korte tiden. Men såklart,det kan være individuelt på hvordan det virker fra bil til bil. Er jo en egentlig bare en måte å "lure" co-målern på da. Co`er jo fortsatt like høy Jeg sparte meg iallfall noen timer med skruing/feilsøking/delebytting på japse-rælet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 8, 2008 Hehe, ja, jeg er ingen ekspert på området, men E85 nyttet ikke på en A6 2.8 til å lure ned CO fra 0.65 til under 0.5, eieren måtte bite i det sure eplet og montere nye katalysatorer.. Du må ha vært heldig med riskokeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 9, 2008 Lykken er langvarig I dag fikk jeg målt co på så godt som 0.0%!! Så da var det LMM som var synderen gitt.. Møkkadel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 9, 2008 Har selv et vannvittig forbruk på nesten 2 liter på mila. Bilen går fint uten at den fusker merkbart, og en runde med analyse tilsier at LMM gjør jobben. Har ikke målt CO, så kanskje jeg skal prøve det eller rett og slett bare bytte'n. Blir ganske dyrt i lengden dette ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 10, 2008 Det er godt mulig! Hadde ingen spesielt merkbar fusking selv.. Men merket det på drivstoffforbruket og utslippet. Kan også prøve å kjøre bilen skikkelig varm, også stopper du den og kjører den opp på turtall.. ca 4-5000, så slipper du gassen. Hadde da et problem med at turtallet sank nesten ned til 2-300 slik at motoren nesten stoppet før den hoppet opp til 800-1000 igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...