Anbefalte innlegg

har fjernet emblemet bak på golfen nå, å det meste av limrestene gikk av. men er igjenn noe rester som er like hardt som en sveis. hva kan jeg bruke som er sterkt nokk, å sparer lakken? har brukt en hel sitrus spray nå=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva sitrusrens har du brukt??

3M sin og loctite super clean er dei beste eg har brukt. vaske godt etterpå med vann og såpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en som har stått i garasjen å støvet ned noen år. kan jo prøve å invistere i en ny en;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin lim fjerner fungerer som bare det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Würth Acryl Cleaner funker iallefall:) å den er samtidig snill mot lakken;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi rondell på drillen. slik som er til og fjerne limrester.

Denne fungerer bra. bør selvfølgelig polere opp igjen etterpå. og være forsiktig så det ikke går for varmt.

Men jeg har gått over til slik. i stedet for sitrusrens og lignende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller limfjerne fra apoteket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi rondell på drillen. slik som er til og fjerne limrester.

Denne fungerer bra. bør selvfølgelig polere opp igjen etterpå. og være forsiktig så det ikke går for varmt.

Men jeg har gått over til slik. i stedet for sitrusrens og lignende

x2! sånn gummirondell er bare helt konge på limrester etter lister emblemer osv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt vanlig bil voks til dette, har funket for meg. Hånkle med masse polish og gni til du blir flau. Rubbing funker sikkert enda bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD40 fjerner stort sett limrester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også gummirondell og/eller silikonfjerner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok nettopp av audi ringene på min. brukte gummi rondell først. også hadde dem satt på merket litt tidlig så lakken hadde ikke fått luft til og herdet slik at det blei audi ringer der:P så da våtslipte jeg med 2000 papir, også brukte jeg 2500 også gikk jeg på med maskin og rubbet til jeg ikke så det lengre. også sprayet jeg på glassrens. da ser man om klarlakken er strøken igjen. når jeg var fornøyd med rubbinga så tok jeg en litt finere rubbing for å fjerne ripene fra den grove. også en enda finere en. og til slutt gikk jeg over med vanlig polish og noe topp finish super duper greier. resultatet er strøkent og tok meg ca 30 min å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. hvor får jeg taki sånn gummirondell å silikonfjerner da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.