#1 Skrevet September 6, 2008 Er ikke VW eller Audi, men likevel VAG, så prøver meg her. Slett/steng tråden om jeg bryter for mange regler her nå. Har en Seat Toledo 96 mod (1L? Gamle typen i hvertfall) som jukser og "hakker" på tomgang, og når jeg akselererer. Den starter lett, og jeg kan kjøre med den (har bl.a hatt en lengre tur på over 50mil en vei), men jeg må kjøre med mye høyere turtall enn før, og må gire ned for hver minste bakke osv. Problemet begynte etter at bilen hadde stått i ro i ca 6 uker på vinteren. Hadde den på EU-kontroll like etterpå, og ba de sjekke det med det samme. Bilen ble godkjent og de bytta plugger, men det hjalp ikke. Jeg har hatt kondensfjerner i bensinen, og skifta olje og filter i etterkant. Tips til hva feilen kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2008 kan jo være lambda sonden da, evt slitt rotor og fordelerlokk, er det jeg erfaringsmessig fra mine egne biler ville tippa på med de symptomene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2008 Har ikke sjekka ut noe mer, men så en lokal høgger hadde en 94' mod Golf 3 GTI motor på lager, som måtte vekk. Tror den skal passe på fester, men hvordan er det med det elektriske anlegget, gir, osv, samt godkjenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2008 Vet ikke med fester og sånt.. Men angående motorproblemene dine så er dette en ekstern komponent i motoren som er skyld i dette. Enten lambda sonde, tett luftfilter eller tett katalysator vil vel kunne forårsake slike problemer. Ville ha prøvd å inspisert luftfilteret da det er enklest, og så hvis det ser bra ut så kjøpt en lambda sonde på biltema. Husk bare når du monterer lambdasonden så skal du ikke gi gass når du starter første gangen, og tomgangen skal stabilisere seg før du rører pedalen. Var hvertfall slik på Golf 2'en jeg skifta sonde på sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...