Hjulstillingskontroll A6 C4 1995 Avant

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp bilen igjen etter hjulstillingskontroll, og fikk tilsendt målingene i posten. På skjemaet står det 1998 Audi A6 og det er vel denne de henter min/maks verdier fra, og da lurer jeg på om dette blir riktig når de bruker disse verdiene på min bil som er en 1995 modell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er feil, da en 98-modell er et helt annet karosseri med helt annet hjuloppheng. Det er nok ikke SÅ feil, men blir ikke riktig heller. Har du betalt for dette ville jeg krevd å få gjort det om igjen med riktige innstillinger. Vær også klar over at det er forskjellig for sportsunderstell eller ikke. Innstillinger for Audi 100 91-94 eller A6 95-97 blir riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk og noe sånt en gang, så på skjemaet etterpå at det stod "S4 B5" , når jeg konfronterte de med det fikk jeg beskjed om at det var ikke så viktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at fabrikken hadde laget så mange forskjellige spesifikasjoner om det ikke var noen grunn til det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør nok helst være til riktig bil, bilen kan gå rett fram, er ikke det. Men vinklene kan bli feil slik at man sliter dekk. Og det er kjipt. Erfart dette selv. Men mekanikeren som gjør jobben er den som BØR vite best...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvilket hjulinnstillingsapparat vedkommende bruker. Det jeg har erfaring har faktisk audi 100C4 91-97 samt A6 95-97 selvom det er samme chassi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvilket hjulinnstillingsapparat vedkommende bruker. Det jeg har erfaring har faktisk audi 100C4 91-97 samt A6 95-97 selvom det er samme chassi.

 

Det er det samme, men ikke når du kommer opp i 98mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er det også forskjell på sportsunderstell og standardunderstell. Innstillinger for sportsunderstell skal også benyttes på senkede biler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt forskjell på sport og standard når det gjelder vinklene ifra maskinen. Men har man senket bør man bruke sportsunderstell for å komme innenfor de mål som er. problemet med senket C4 er at man kan slite med å få justert inn camber forran så den er innenfor målene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet problem med hjulstillingskontroll på C4 er at veldig få verksteder er klar over at noe mer enn camber bak er justerbart, de vet ikke om spissingjusteringen bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.