#1 Skrevet September 7, 2008 var ute og kjørte og så stoppet bilen, med noken rare lyder i motor registerreim er heil og stramm, er nettop skiftet på merkeverksted..bilen er en audi a6 96 mod 2,5 tdi! kan noken hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 7, 2008 Reima til dieselpumpa? Er det V6 eller R5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2008 Det står 96 modell, altså R5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2008 På disse er det konisk kamdrev, altså ingen kile. Så selv om reima er stram og hel, kan den ha "kammet over". Punkt en er å sjekke timing på motoren. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2008 (endret) er nettop skiftet på merkeverksted.. Dette kan være et meget dårlig tegn. Likegylidg om det er merkeverksted eller ikke men at noen har skrudd på registeret kan være fatalt. Når bilen stopper med lyder etterpå kan det hende at verkstedet har glemt å skru til noe med riktig moment, feks fremre veivbolt, fremre eller bakre kambolt, pumperem eller registerrems kambolt, osv. Som Jan Brede sider, sjekk timing på motoren. Veiv, kam og dieselpumpe skal stå riktig i forhold til hverandre. Merker på disse vil du finne i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119565 Siden det var rare lyder inne i bildet ville jeg mistenkt at sempler har hatt møte med ventiler, og antatt at det kom av slett verkstedarbeid. Start med å ta av ventildekselet og se etter om det er noen av de hydrauliske ventilløfterne som henger igjen i nedre stilling når du dreier motor rundt, eller om du ser noen skader på toppen av løfterne. Motor dreies ved stor skiftenøkkel i fremkant av servohjulet, mulig du samtidig må presse vifterem litt ned ofr at den skal bli stram nok. Finner du ut at det er motorhavari så kjøper du motor av meg, eller selger meg bilen så billig at jeg ikke kan la være å kjøpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2008 Eller går tilbake til de som nylig gjorde jobben, også tar en aldri så liten alvors prat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2008 Det står 96 modell, altså R5. det er v6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2008 Dette kan være et meget dårlig tegn. Likegylidg om det er merkeverksted eller ikke men at noen har skrudd på registeret kan være fatalt. Når bilen stopper med lyder etterpå kan det hende at verkstedet har glemt å skru til noe med riktig moment, feks fremre veivbolt, fremre eller bakre kambolt, pumperem eller registerrems kambolt, osv. Som Jan Brede sider, sjekk timing på motoren. Veiv, kam og dieselpumpe skal stå riktig i forhold til hverandre. Merker på disse vil du finne i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119565 Siden det var rare lyder inne i bildet ville jeg mistenkt at sempler har hatt møte med ventiler, og antatt at det kom av slett verkstedarbeid. Start med å ta av ventildekselet og se etter om det er noen av de hydrauliske ventilløfterne som henger igjen i nedre stilling når du dreier motor rundt, eller om du ser noen skader på toppen av løfterne. Motor dreies ved stor skiftenøkkel i fremkant av servohjulet, mulig du samtidig må presse vifterem litt ned ofr at den skal bli stram nok. Finner du ut at det er motorhavari så kjøper du motor av meg, eller selger meg bilen så billig at jeg ikke kan la være å kjøpe... blir nokk og sette den på autoservice og sjå ka som er gale men mekanikern snakte om at det er noke på registeret sia de kom sånne stygge lyda:( så vist det er det skulle dei ta de og skulle sleppe og betale:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2008 Jeg hadde nesten akkurat det samme problemet med min Passat V6. Etter en service på merkeverksted, gikk det noen uker, og bilen ville ikke starte. Det viste seg at de hadde brukt opp igjen en strekkbolt på strammehjulet til dieselpumpereima. Så det høres ut som det er noe med feil moment på en eller annen bolt som forårsaker dette. Jeg slapp selvfølgelig unna kostnadene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2008 det er v6 Da har du ikke 96 modell. Bestem deg for årsmodell og motor du har, ellers blir tipsene du får helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...