Pussig nøkkel til 3bg, hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Prøvde reservenøkkelen i Passaten nå nettopp og sitter ca sånn nå : : klø :: klø :

Da jeg kjøpte bilen så fikk jeg jo med 2 nøkkler. Har brukt den ene hele tiden. Reserven var ikke helt god da jeg fikk den. Lyset som lyser når en trykker på "lås-opp/igjen" lyste ikke. Byttet batteri selv for jeg tenkte det var det som var galt. Fremdeles ikke noe lys i nøkkel.

Men bilen starter med denne nøkkelen og ikke noe kluss med startsperra. Om den koblet inn, så er det vel som på andre VAG; motoren kutter etter 1-2 sek?

Men hvorfor virker ikke lås opp og igjen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flipp flapp nøkkel? Må vel som andre flipp flapp VAG nøkler kodes opp mot bilen igjen når man bytter batteri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flipp flapp nøkkel? Må vel som andre flipp flapp VAG nøkler kodes opp mot bilen igjen når man bytter batteri?

Er flipp nøkkel ja, men det som gjør at jeg : : klø : er at bilen starter med denne nøkkelen. Er vel primært startsperra en må kode på nytt. Mao merkelig dette eventuelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende problem på en av mine nøkler. For mitt vedkommende endte det opp med at jeg måtte bytte en defekt senderenhet og melde den nye opp mot styre-enheten.

Før du går til innkjøp av ny sender kan du muligens forsøke prosedyren med å melde opp nøkkelen. Dette er prosedyren for en VW Sharan, så alle mulige forbehold om at det ikke virker på en Passat.

Forutsetninger:

Ha alle nøkler tilgjengelig

Lukk førerdøren

Putt en nøkkel i førerdøren og vri tre ganger etter hverandre i åpningsretningen. La nøkkelen stå i ca. 0,5 sekund i åpen stillingen. Nå skal codemodus for sentrallåsning være aktivert og hvis du har en LED lampe i døren skal denne lyse konstant.

Ta ut nøkkel og hold låsetasten på nøkkelen nede, mens du trykker på åpningstasten tre ganger. Slipp deretter låsetasten. Nå har du oppmeldt første nøkkel. Som bevis på det blinker LED lampen i nøkkelen fem ganger og i døra tre ganger. Deretter lyser LED i døra i ca. 15 sekunder konstant, og nå kan du kode ytterligere nøkler.

Hold nede låsetasten på nøkkel nr. 2. Trykk tre ganger på åpningstasten mens du holder låsetasten nede og så slipp opp slik du gjorde på første nøkkel

Ferdig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.