Vr6 drar ikke på fullgass

Anbefalte innlegg

hei.Har en golf vr6 som ikke drar på fullgass. Virker som om den får for mye bensin(drukner).

Den går fint på tomgang og ved langsomt gasspådrag.

Har byttet lmm, lms og plugger.

Hva kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen spesialist men har lignende problem

 

Min VR6 er heller ikke helt frisk, min drar friskt på 1. og 2. gir men dårligere i 3. og oppover. På min tror jeg det er lamdasonden eller en temp-giver, den går litt ujevnt på tomgang og er litt vanskelig å kjøre når den er "halv-varm". Stopper lett da hvis jeg girer fra 1. til 2. med lite pådrag.

Anbefaler deg å få et verksted eller en med VAG-COM til å kjøre diagnistikk og sllette feilkoder på den, sikkert mange feil som ligger inne etter at du har gjort alt det der. Jeg skifter ikke en mutter på bilen før jeg får min VAG-COM kabel, sikkert noen her fra Oslo som kan hjelpe deg å kjøre diagnose på bilen.

Alt for dyrt å drive og skifte deler som feilsøking..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er også vanskelig å kjøre når den er halv varm.

Ja jeg tenkte jeg skulle høre med noen her på forumet som har vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje d. Må først få testa den med vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss dele det vi finner ut da, det er ikke sikkert at det er så lett å finne det ut helt på egen hand. Kjekt at noen stiller de rette spørsmål av og til, slik at man tenker i litt nye baner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig. skal skrive d her når jeg finner ut av d. for d skal jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-COM ligger i posten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kattalysatoren..den kan være tett..var samme symptomer på en jeg hadde..Hvis du har katt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket katalysatoren, den var tom.... Skiftet eksos fra manifold og til bakpotte. Bakpotta var full av katalysatorbiter.

fikk VAG-COM denne uka, det lå inne alarm om bankesensor og lambda. Slettet feilene og kjørte en tur, da jeg testet igjen var lambda der igjen. Har prøvd å rense LMM og bilen gikk faktisk bedre etterpå men får ikke vekk feilen på lambda. Noen som har erfaring med Biltema sin lambda?

Har litt vondt for å kjøpe noe så dyrt orginalt for å teste om det er den. Bilen jager litt på tomgang og "fiser "litt når jeg girer av og til, spesielt fra 1. til 2. gir. Herlig med nytt eksosanlegg forresten, frieksos er hat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke fått ordnet bilen enda. noen som har peiling? er blitt desperat og blakk (snart)

Lukter rart av eksosen. får feil på lambdaen : verdier uten for rekkevidde og feil på turtalls giver. Lambda er skiftet og plugger ,pluggledninger,alle temp sensorer givere, lmm , dyser er sjekket,banke sensor,

 

Trenger seriøst hjelp nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har hatt akkurat samme symptomene på min bil. For d første. Har du Orginalt luftfilter? eller kn filter/sportsfilter? Du kan jo ta og måle lambaen og se hvor mange ohm den har. du har fire ledninger på den 2 kvite 1 sort og 1 grå. husker ikke hvor mange ohm lambaen skal være, men hvis den er ødelagt så får du ikke opp noe verdi på motstanden når du måler denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lik som min var. gikk igjennom hele remsa med lmm , lambda , plugger og dyser. endte opp med att det var coilen :P

tungstarta og dro bra avogtil symptomer som tilsier lambda men det var vist coilen hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i det som Hans Kjetil sier her. men ta og sjekk at alle slanger og vakumslanger sitter på plass og at de er godt festet. Spessielt den ene slangen som går fra insuget om mot bremsekraftforsterkeren ;) Den ene slangen hoppet av på min bil, då ble det helt texas, brukte nesten en hel lørdag på å feilsøke så lå problemet forran nesen hele tiden. : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

christoffer: Har orginal luftfilter. Har skifta lambdaen. så tror ikke d e er d.

 

Hans kjetil: Coilen er d eneste jeg ikke har skifta, så jeg er enig at d kan være den.

Kan jeg se på coilen om den er gåen?

 

 

Takker for svarene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det enkel coil og fordeler du har eller? coilpack har jeg ikke peil på annet enn at dem sprekker :)

 

ikke noe jeg kunne se på den annet enn att jeg hadde veldig "slapp" gnist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er coilpack. hvis den sprekker så ser jeg jo d. skal prøv å se på den i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut noe? Tenkte på det du skrev om turtallsgiver tidligere, kan det være korrosjon/fukt i multikontakten til motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så på coil packen i går, men så ikke noe sprekk på den, men jeg snakket med en kollega på jobben og han mente at den kan være sprekt inni. så da blir d ny coil pack

 

har fått en kar på jobben til å fjerne multikontakten og heller lodde alle ledningen sammen, da eg har lest her på forumet at det ofte er brudd/dårlig kontakt med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte bilen med den feilen, så jeg vet ikke helt hvor godt en vr6 skal gå, men regner med den skal gå bedre enn seat leon 1,6 til kjerringa. og d gjør den ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp for all del coilpacken i utlandet. Koster 4 lapper + i Norge. Halvpris i USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinfilter da? Byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kjøper den i fra england. 1100 med frakt + evnt toll.

 

skal bytte ,men er helt sikker på d ikke er d som gjør d. har sjekket dysene og bensin får den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har blitt lurt på det der før. Ser ut som motoren får bensin, men den klarer ikke å levere nok trykk. Verdt å sjekke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.