#1 Skrevet September 9, 2008 Jeg prøvde vinterdekka til gamleulven på lilleulven i går, det tok selvfølgelig i bremsekalipterne så det sang etter. Men det var faktisk plass til bremseskivene. Kanskje ikke så rart siden det knapt er klaring med ET45. Hvilket impress blir korrekt med tanke på sporvidde dersom man går ned en halv tomme på bredden? 225/45-17 har rulleomkrets 1934mm, på 16 er vel 205/55-16 det naturlige valget med 1928mm rulleomkrets selv om jeg egentlig kunne tenkt meg ennå litt smalere. Noen synspunkter? Det er kjøring på dårlige fjellveier som står i fokus, ikke hva som nødvendigvis ser best ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2008 INNpress er konstant uavhengig av felgbredde, da forskjellen i bredde naturlig nok er like mye innover og utover med samme innpress. Bruk felg, evt. spacer så du får samme innpress som originalt. 205/55-16 er riktig dimensjon. Smalere finnes knapt nok samtidig som ytterst få 16" felger er smale nok til å bruke smalere dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2008 Ja nettopp... Nei det blir nok 205/55-16 Sendt mail å forespurt ang felger nå, så får vi se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...