Verdi på ABY motor og 6 trinns grikasse?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor denne tråden skal ligge...

 

Har kommet over en 1994 ABY motor uten ledningsnett, hjerne og wastgate. Den har kun gått ca 120 000km.

 

Fra samme bil finnes det også en 6 trinns girkasse.

 

Hvor mye er disse delene verdt?

 

Vet ikke om jeg skal kjøpe disse, eller vente vente vente på komplett delebil (da mest sannsynlig med 3b motor og 5 trinns kasse).

 

Trenger råd fort! Må bestemme meg før kl 17.00 i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den mangler ledningsnett etc. kan jo by på problemer. I det hele tatt å kjøpe mangelfulle motorer blir ofte svært dyrt, da det viser seg å være de små, men viktige delene som faktisk koster mest i lengden.... Etter å ha fulgt Paul G.'s oppygning og komplettering av det som begynte som en mangelfull motor hadde jeg ikke kjøpt en ukomplett motor. Får du den for under 5',- kan du vurdere det.

 

Skal du ha hjerne, wastegate og ledningsnett er jo bare det deler folk forlanger opptil 10' for sammenlagt. Mangler IC ? oljekjøler ? svinghjul ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er det jeg var redd for. Motoren ellers skal være komplett. Mangler bare de 3 tingene. Og de skulle ha godt over 5000kr...

 

Hva med girkassa? Passer den forøvrig på en 3b motor uten større modifiseringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Ja det er det jeg var redd for. Motoren ellers skal være komplett. Mangler bare de 3 tingene. Og de skulle ha godt over 5000kr...

 

Hva med girkassa? Passer den forøvrig på en 3b motor uten større modifiseringer?

 

Girkassa passer på motoren uten større modifisering, men det blir nok litt modifisering for å få den til å passe i bilen. Giroverføring, drivaksler og mellomaksling er ikke samme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 6tr som ikke er ovehalt men i god stand. Alt ifra 7000,- til en 11000,- kanskje???? Og legg på noe ekstra hvis det er med kvitt på ovehaling.

 

Han som kjøpte min 6t girkasse, bygde fra 5 til 6tr på sin 3b S2 coupe, da måtte han giroverføring fra 6 tr. og "6tr" mellomaksling i dette tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Ja det er det jeg var redd for. Motoren ellers skal være komplett. Mangler bare de 3 tingene. Og de skulle ha godt over 5000kr...

 

Tror du kanskje må regne med ca 3-4000,- for en brukt hjene og et par tusen på el.nettet også. Og enda et par tusen til på wastgate.

 

 

Men hvordan er det med ABS bremser/bremser på din bil du skal sette den i? Har du bremsekfratforsterker på din? Så da må du bygge om dette også. ABY har ikke dette, men har vakumpumpe (jeg måtte det iallefall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa kosta 7500 SEK.

 

Men siden jeg trenger så mye ekstra så blir det for mye jobb, og for dyrt.

 

Passer 5 trinns 2 kassene rett i? Med aksler, overføring osv?

 

Bilen min har ABS ja, så da blir det enda flere deler jeg må kjøpe løst. Da blir det bedre å kjøpe en hel delebil. Blir nok mest sannsynlig en 3b motor og 5 gir da.

 

Fant en ABY coupe, men til 60 000kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Kassa kosta 7500 SEK.

 

Men siden jeg trenger så mye ekstra så blir det for mye jobb, og for dyrt.

Regner vel med gode 1500,-(?) for overføring og ca 1000 lapp for mellomakslingen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 3b drivakslinger framme er bolt on på 6tr.

pris vet jeg ikke? Men kanskje 1500 her også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.