#1 Skrevet September 9, 2008 hei! da jeg var og kjøpte meg ny bil på fredag gikk vi over bilen og alt så meget bra ut! sendte bilen inn på gompen auto i kristiansand for en status rapport. og alt gikk igjennom med ingen feil! bilen var strøken:) begynte og kjøre heim, og oppdaget at instrumentet for kjølevannstemperaturen ikke fungerte. sto altså alltid 50grader. prøvde og stoppe bilen og ta ut tenningen. da fungerte det igjenn, kjøre noen timer og skulle spise. så kom samme problemet. instrumentet fungerte ikke! viste alltid 50grader, oppdaget at nåle 'hakket' opp i stilling til 90 grader da det virket som det fungerte. ringte selgeren og spurte om han hadde hatt problemer med instrumentet, og det sa han at alt hadde fungert utmerket (forøvrig en meget seriøs, og hyggelig fyr) sendte bilen inn til avlesning av feilkoder og såklart fungerte instrumentet utmerket. og ingen feil kom frem på skjermen til mekanikeren. han kjørte også gjennom en test av alle instrumentene i bilen og alt funket som det skal. ingen problem. kjørte hjem iste med alle instrumenter inntakt! også skulle jeg ut og kjøre igjenn, og nå virker såklart ikke kjølevannstemp. instrumentet!!!!!! typsik?: bh : noen som har vært borti dette før? meget irriterende på en såpass ny bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2008 Kanskje det er tempføler som spiller både deg og bilen et puss? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2008 Skift ut kjølevanns temp.føler -G62 så løser problemet seg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2008 Hadde samme problemet på min B6, nåla svingte opp og ned. Byttet føleren og vips så var alt i orden. Kunne ligge i bunn lenge for så å sprette opp på 90 grader, sånn gikk den fram og tilbake hele tiden. Føleren er visst ikke veldig bra i følge de som har greie på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2008 hei! takk for alle svar! var innom møller idag og la fram problemstillingen, han sa akkurat det samme han mente prisen ville bli på rundt en 300kroner for føleren, med evnt arbeid! har dere skiftet den selv? eller anbefales det og sette bilen inn på verksted for og få skiftet den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2008 Så lenge du vet hvor den sitter så er det gjort på 2 minutter å bytte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...