#1 Skrevet September 9, 2008 Hei Har vært og prøvekjørt en UrS4 nå, og fant ut at ved pådrag, når turbotrykket kommer, så lugger bilen noe voldsomt. Bilen har coilrekke fra 034, åpent filter, og (ifølge selger) ny forge resirk. Det var mye blåsing når jeg gassa hørte jeg, men det kan vel være det åpne filteret som gjør. Det hørtes ut som om resirken var friluftsventil innenfra bilen. Det satt en "superchip" i bilen som han kalte det, aldri hørt om det jeg men. Trykket var ifølge kjørekomputeren oppe i 2.3-2.4 ved pådrag, selv når det lugga, og luggingen var akkurat som om den skulle gå på 4 sylindre. Var heller ikke så mye drag i bilen til å være chippa og eksos. Noen som har noe forslag til hva som kan være galt her? Vh Nicolai Kalvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2008 Hmm, skummle greier! Går den ujevnt på tomgang også? Forskjell varm/ kald motor? Nettopp byttet coilrekke selv der symptomene var nogenlunde av det du beskriver. Fant hull på toppen av coil #4 etter overslag til toppdekselet. 034 kitet skal jo visstnok være solide saker. Relativt nytt er det vel også? Kan jo være blandingsforhold med luft og bensin som ikke er helt i vater heller..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2008 Den gikk veldig pent på tomgang faktisk. Motoren var lunken når jeg kom, så det vet jeg ikke - litt upraktisk. Så rimelig nytt ut det coilsettet ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2008 Hvilken type coilrekke fra 034 er det? Hvis det er settet som bruker 1,8T coiler, er det helt vanlig med feil på coilene. De tåler rett og slett ikke varmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2008 Det er jeg ikke sikker på, men disse var montert på ei skinne på torpedoveggen, med ledninger til pluggene. Altså ikke den typen som sitter oppå ventildekselet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2008 Det er high-output settet fra 034. Da er det ikke coilene som er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2008 Det satt en "superchip" i bilen som han kalte det, aldri hørt om det jeg men. Trykket var ifølge kjørekomputeren oppe i 2.3-2.4 ved pådrag Superchip er et kjent og gammelt merke. 1,3-1,4bars ladetrykk stemmer bra med chip på disse bilene, så feilen er nok noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2008 Hadde samme symptomet på S6en til far, nøkket som værst når turbotrykket kom, og gikk innimellom kun på 4 sylindre. Byttet samtlige coiler uten noe resultat. Det viste seg til slutt at det var det ene slutt-trinnet som hadde tatt kvelden. Det er to slutt-trinn på AAN-motoren, en som styrer 3 coiler og en som styrer de to siste mener jeg å huske. Du kan se hvilke sylinder som ikke henger med (hvis dette er tilfellet), og bytter over slutt-trinnene med hverandre, for så å se om det fortsatt er samme sylinder som ikke henger med, eller har byttet plass. Bare et lite tips. Du kan også se etter vakumslanger som er blitt morkne og gått hull på, blir som regel for mager blanding da, og bilen nøkker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 9, 2008 Det viste seg til slutt at det var det ene slutt-trinnet som hadde tatt kvelden. Det er to slutt-trinn på AAN-motoren, en som styrer 3 coiler og en som styrer de to siste mener jeg å huske. Vognen i denne tråden har en helt annen type coilrekke der coilen har innebygget slutt-trinn. Dermed er denne type feil utelukket. http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2008 Hvis den kun nøkker ved ladetrykk, og ellers går helt fint. Kan det være noe galt med pluggene. Ta pluggene ut og se på dem. Det er ikke unormalt at pluggene løsner, de skal skrues til med 25-30Nm på kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 10, 2008 henger meg på denne , hadde mye av samme symptomene på min da pluggene mine var på tur ut. skrudde de inn med korrekt Nm å siden har problemet vært saga blott, var lenge redd for at det skulle være noe mye dyrere på min hvertfall. Hvis den kun nøkker ved ladetrykk, og ellers går helt fint.Kan det være noe galt med pluggene. Ta pluggene ut og se på dem. Det er ikke unormalt at pluggene løsner, de skal skrues til med 25-30Nm på kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2009 (endret) Endel på etterskudd, men legger inn konklusjonen her om noen skulle ha samme problem: På denne bilen var det tenningsmodulen som hadde tatt kvelden - var ikke 034 coiler på den som først antatt. .....Men det er det nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2009 Gammel tråd, men når den først er oppe. Ladetrykksvisning via kjørecomputeren.... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...