#1 Skrevet September 9, 2008 Noen som vet hva en longblock 5cyl veier? Altså en 7A motor f.eks. Eller en 3B/ABY/AAN/ADU/RR ? Hadde vært interessant med andre motorer også iofs. Prøvde å søke litt men fant ikke noe veldig nyttig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2008 Mener det var en tråd om dette tidligere. Er det vekt på blokka uten innmat, blokk med innmat eller komplett med topp du tenker på? Mener å huske de veier rundt 100kg, kjentes ca slik ut når jeg løfta min inn i bagasjerommet forleden. (10VT med topp montert) Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2008 tenkte på blokk med innmat ja, men uten all mulig påheng som uansett henger på.. eventuelt komplett motor da.. bare man vet hva som er med i vekta Av en eller annen grunn hang søkemotoren seg hver gang jeg prøvde å søke på noe som burde gitt meg ett bra søk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2008 Tror 3b'n veide inn på ca 170kg (+/-5kg). Komplett. 7A er ikke mye lettere, hvertfall ikke den gamle med grenrør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2008 å fytti helvete.. men det er klart, komplett er jo noe annet enn ren longblock.. mener du da med turbo, dynamo, servo, turbo, ac pumpe og alt? Skulle vel tro at det går rundt 50kg til det kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2008 Det er med alt ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2008 AAN veier 184 kg uten væsker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2008 en 4 cyl motor av noe slag da tro? Kom forøvrig over at V10 motoren i M5 veier 170kg "rein", altså uten påheng. Slik at det blir jo litt ekstra, men likevel vil vel tro at Rs6 motoren ikke veier stort mer den heller.. skjedd litt i materialvalget i det siste gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2008 Jeg klarte da greit å løfte min 10vt KH motor med topp. Og jeg er svært liten og spe! Så kan da umulig veie så sinnsykt mye:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2011 Gammel tråd men fant den fra Steinars samletråd. Fant dette herfra: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/perform.html#weight AAN Engine code 5 cylinder Engine Block with Pistons, rods, crankshaft, Oil pump assembly, oil pickup and oil pan, but without the following: oil filter housing, crank damper pulley and flywheel. 192 lbs /87kg Front Crank damper pulley 11 lbs 4,9kg Dual mass Flywheel 27 lbs 12,2kg Turbocharger 15 lbs 6,8kg Exhaust Downpipe 14.5 lbs 6,4 Så ca. blir det 118kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2011 V8-motorene i Audi V8, (samt S4 og S6) veier 215 kg kjøreklare (inkludert alle aggregater og motorstyring. Audi brukte derfor en god de aluminiumsdeler i fronten på Audi V8 for at bilen ikke skulle bil tyngre en en 200 20v. Det er grunn til å tro en kjøreklar 3B-motor veier ca 200 kg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2011 Mener å huske fra en tidligere tråd her inne at 4,2 V8 motoren veier ca 30 kg mere enn 5'ern kjøreklar. Så hvis en V8 da veier 215 kg som Dag skriver burde jo 5'ern ligge på ca 185 kg kjøreklar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 1, 2011 Iflg brosjyren til Audi om Audi V8, veier første generasjons V8-motor (mao 3,6 og 4,2) 215 kg kjøreklar. Pga dette brukte - som tidligere nevnt - Audi noe aluminium i fronten på Audi V8 for å gjøre opp for økt motorvekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...