Anbefalte innlegg

Noen som vet hva en longblock 5cyl veier? Altså en 7A motor f.eks. Eller en 3B/ABY/AAN/ADU/RR ?

 

Hadde vært interessant med andre motorer også iofs.

 

Prøvde å søke litt men fant ikke noe veldig nyttig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var en tråd om dette tidligere. Er det vekt på blokka uten innmat, blokk med innmat eller komplett med topp du tenker på?

Mener å huske de veier rundt 100kg, kjentes ca slik ut når jeg løfta min inn i bagasjerommet forleden. (10VT med topp montert)

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på blokk med innmat ja, men uten all mulig påheng som uansett henger på.. eventuelt komplett motor da.. bare man vet hva som er med i vekta :)

 

Av en eller annen grunn hang søkemotoren seg hver gang jeg prøvde å søke på noe som burde gitt meg ett bra søk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror 3b'n veide inn på ca 170kg (+/-5kg). Komplett.

7A er ikke mye lettere, hvertfall ikke den gamle med grenrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å fytti helvete.. men det er klart, komplett er jo noe annet enn ren longblock.. mener du da med turbo, dynamo, servo, turbo, ac pumpe og alt? Skulle vel tro at det går rundt 50kg til det kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en 4 cyl motor av noe slag da tro?

 

Kom forøvrig over at V10 motoren i M5 veier 170kg "rein", altså uten påheng. Slik at det blir jo litt ekstra, men likevel :D vil vel tro at Rs6 motoren ikke veier stort mer den heller.. skjedd litt i materialvalget i det siste gitt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarte da greit å løfte min 10vt KH motor med topp. Og jeg er svært liten og spe!

Så kan da umulig veie så sinnsykt mye:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd men fant den fra Steinars samletråd.

 

Fant dette herfra: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/perform.html#weight

 

AAN Engine code 5 cylinder Engine Block with Pistons, rods, crankshaft, Oil pump assembly, oil pickup and oil pan, but without the following: oil filter housing, crank damper pulley and flywheel. 192 lbs /87kg

 

 

Front Crank damper pulley 11 lbs 4,9kg

Dual mass Flywheel 27 lbs 12,2kg

 

Turbocharger 15 lbs 6,8kg

Exhaust Downpipe 14.5 lbs 6,4

 

Så ca. blir det 118kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8-motorene i Audi V8, (samt S4 og S6) veier 215 kg kjøreklare (inkludert alle aggregater og motorstyring.

Audi brukte derfor en god de aluminiumsdeler i fronten på Audi V8 for at bilen ikke skulle bil tyngre en en 200 20v. Det er grunn til å tro en kjøreklar 3B-motor veier ca 200 kg... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske fra en tidligere tråd her inne at 4,2 V8 motoren veier ca 30 kg mere enn 5'ern kjøreklar. Så hvis en V8 da veier 215 kg som Dag skriver burde jo 5'ern ligge på ca 185 kg kjøreklar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg brosjyren til Audi om Audi V8, veier første generasjons V8-motor (mao 3,6 og 4,2) 215 kg kjøreklar.

Pga dette brukte - som tidligere nevnt - Audi noe aluminium i fronten på Audi V8 for å gjøre opp for økt motorvekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.