ABY "kutter" når motoren har vacum

Anbefalte innlegg

Heihei.

hatt smånykking eller kutt på bilen idet siste jeg ikke er helt sikkert på hva kan være forno.

Når jeg ligger i eksempelvis 5gir på 2000rpm så kommer det en gang iblant ett lite nykk eller hva man kan si. Det virker som motoren kutter bittelitt. Føler det har begynt og komme oftere nå. Det skjer bare når jeg ikke har ladetrykk.

Den drar helt rent hele veien så lenge jeg har ladetrykk. Det skjer bare når det er vacum i motoren.

Merket igår når jeg kom inn på en grusvei med litt humpler skjedde det veldig mye oftere....

Så, noen som har forslag hva det kan være fornoe ?

Håper på og kunne få tatt en diagnose hos en kompis senere idag. Men ikke dermed sagt svaret fåes der....

Alle tips mottas med stor takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en en dårlig gasspjeld sensor ?

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en en dårlig gasspjeld sensor ?

Tom Rune

Ingen ide. Hva slags funksjon har denne ? Måler hvor åpent spjellet er åpent ?!

Noe måte jeg kan ta test av den ? Hva vil skje om jeg kobler den av ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kar kom med ett forslag på bensinpumpe rele. Mente det at om dette hadde gått varmt ble det sprekker i loddinga og da ble det dårlig kontakt ved humping og ujevn vei.

Er dette noe og begynne med ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja første som slo meg er ukontakt eller gåen tomgangsregulator? ....men kan godt være ukontakt i rele også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kobler du av TPS så tror jeg nok at den stopper,den måler hvor åpent spjeldet er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja første som slo meg er ukontakt eller gåen tomgangsregulator? ....men kan godt være ukontakt i rele også :)

Tomgangsregulatoren har jeg renset en gang ettersom den sank til 400rpm når jeg slapp gassen. Kan være den som ikke er helt fornøyd ? Om den har noe med problemet mitt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da vært hos en kompis og kjørt vag com på den.

Med en gang fikk vi opp feil på gasspjell sensor og temp sensoren (?!) på innsuget. Slettet kodene, de kom ikke tilbake etter 10min kjøring men problemet var der fremdeles.....

Spørsmålet er om det er bare og begynne med bensinpumpe og rele ? Så er en ting værtfall vekk. Dette er jo noe man ikke får opp i vag com....

Innspill ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.