#1 Skrevet September 10, 2008 Har plutselig fått et problem med bilen nå der den jager fryktelig på tomgang og ikke drar skikkelig. Bilen fungerte fint hjem fra skolen, men når jeg skulle å hente en kamerat på flyplassen senere på kvelden nektet bilen å gå under 1500rpm på tomgang. Når jeg kjørte fulgte jeg med på A/F måleren min å ifølge den "stopper" motoren når jeg slipper gassen, dvs måleren makses ut. 22.4 AF. Den har ligget på 14-16 før. Når jeg kjører ligger bilen på alt fra 12-17 A/F og jeg merker at bilen drar dårlig til tider, manglende turbotrykk og man merker at bilen stopper mens man kjører. Ved å ligge i byen å kjøre på 2gir (max 30km\t) og slippe gassen å motorbremse begynner en fryktelig nykking i bilen så det virker som om motoren ikke har det helt bra. Og ved stopp for gangfelt,kryss osv kan bilen plutselig bare dø ut. (MEGET irriterende.) Hva kan dette være? Det virker ikke å være noen trykklekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2008 Prøv å koble fra LMM, var slik min oppførte seg når den var gåen, og den drakk bensin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2008 1) Les ut feilkoder. 2) Slett feilkodene. 3) Start motoren, eventuelt kjør en tur. 4) til punkt 1) Det er tydelig at du her feil på bensin/luft forholdet (AFR). Det kan være mange syndere...LMM, lambda, ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2008 Jeg var ute i langfri nå og tenkte å kjøre en tur utover mot landet for å kjøre litt hardt. Dette for å se om det var noen forandring etter dette. Konklusjon: Bilen går greit men får plutselig noe illebefinnende! Går på 4 sylindre og fjusker som bare det. Drar grusomt dårlig og man merker virkelig at motorkraft forsvinner. For min del syns jeg det virker som om bilen ikke tenner skikkelig på pluggene slik at bensina ikke antennes. Jeg har sjekket olje,vann,vannmengde og om det var vann i olja (eller bensin i olja) og omvendt. Alt ser bra ut. Er heller ingen ulyder i motoren. Jeg har vagcom usb med overgang fra odb2 til dual pin for eldre vw/audi. Men jeg får ikke opp noen moduler så jeg får ikke sjekka noe som helst med den. Jeg begynner å lure på om dette kan bli en dyr affære:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2008 Det blir også litt sånn durelyd i eksosen som det kommer når det ligger restriksjoner i veien. Blir sånn som om den ikke får bensin om dere skjønner, var ikke helt enkelt å forklare den der:P Det er også montert ny bensinpumpe for 3-4måneder siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2008 Prøv å koble fra LMM, var slik min oppførte seg når den var gåen, og den drakk bensin.. Det er kanskje det jævla åpne filteret som gjør at den er gåen isåfall, har prøvd lenge å fått tak i en luftfilterboks men det viser seg å være vanskelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2008 Finn ut hvilken sylinder det er som fusker. Kan være en av coilene, slik det var på kjærra mi. Evt. bytt om posisjon på pos`ene for å se om det blir noen forskjell. Søk på nettet etter: SJM Autotechnik™ . Der er det mange gode tips og tester du kan prøve. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2008 Luftfilterboks her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14621769&sid=xz6cbacyedL836200&WT.svl=Link Enig med Sigvald, det kan høres ut som en coil eller coilstamme, har du hatt av coildekselet og sett hvordan det ser ut nedi der? Morkne coilstammer og svært fuktig vær/motorvask kan være 'spennende'.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...