bytte av instrumentpanel på s4/s6 c4

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg en s6 c4, ombygd fra s4 c4. det var en feilkode (feil i bremsesystem) og abs lampa lyste når den var på og slokker når den er av. skal jo være motsatt dette.

Han jeg kjøpte den av sa at dette var pga. at instrumentene fikk feil signal fordi at ledningene ikke var helt likt satt opp i s6 og s4.

Jeg har nå byttet instrumentpanel, men får det ikke til å funke helt.

airbag lampe lyser, ute temperatur går opp og ned, lys virker ikke.

Er de noe som jeg må forandre?

Kan det med Airbag lampa ha noe å gjøre med at d var Airbag på S6 og ikke på S4? (er ikke helt sikker på om alle s4 kom med Airbag)

Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk fargekodene på de to største kontaktene bak instrumentpanelet. Jeg tror fargen på delen som sitter i panelet og delen på ledningen skal være lik. Er de ikke det så må det nesten svart magi til for å få det til å fungere, i såfall ville jeg heller satset på å få tak i instrumentpanel som stemmer med fargene på ledningnes plugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. det er to store som utmerker seg.

Det er en rød og en er grønn.

Samme farge på instrument og på ledning i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med airbag lyset skulle ikke forundre meg om var pga. en lagret feilkode. Koster en liten slump penger å få slettet den på VW/Audi verksted, men har du en du kjenner i nærheten med vagcom, så skulle det være ganske så gratis.

Hadde samme greia selv for noen år siden.

Regner da selvfølgelig med at systemet er koplet sammen rett.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. det er to store som utmerker seg.

Det er en rød og en er grønn.

Samme farge på instrument og på ledning i bilen.

Det er et positivt tegn.

Da gjetter jeg på feilkode på ABS og en løs tempsensor ute som er løsnet og derfor får varme fra motor når du kjører sakte eller står stille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med airbag lyset skulle ikke forundre meg om var pga. en lagret feilkode. Koster en liten slump penger å få slettet den på VW/Audi verksted, men har du en du kjenner i nærheten med vagcom, så skulle det være ganske så gratis.

Hadde samme greia selv for noen år siden.

Regner da selvfølgelig med at systemet er koplet sammen rett.?

jeg mener systemet skal være koblet rett. det er jo ingen koblinger det går an å ta feil av.

kan det da være slik at feilkoder lagres kun i instrument? For den lyser jo ikke det andre instrumentet.

Jeg trodde at de ble lagret i hjernen på bilen, men mulig jeg tar feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et positivt tegn.

Da gjetter jeg på feilkode på ABS og en løs tempsensor ute som er løsnet og derfor får varme fra motor når du kjører sakte eller står stille.

Det er nok ikke en løs tempsensor ute som får varme fra motor nei. For med en gang jeg starter opp begynner den å gå. Den går helt fra bunn til topp og til bake igjen, om og om igjen. det tar ca 15-20 sek fra bunn til topp. Å vi har ikke så varierende vær her i trondheim:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du sier er at du får Airbaglys med det ene instrumentpanelet, men ikke med det andre når du "swapper" dem?

Hørtes da i tilfellet merkelig ut. Men se å få koplet til en vagcom og prøv om du får feilrettet med det. Av og til et must å ha det der. Ta en titt på denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12816340&sid=xz3cabMB0qS787514&WT.svl=Link

Annonsen er riktignok utgått, men du kan jo høre med han Johnny om han kan skaffe noe til veie for deg. Holder jo til på Tiller også, så det skulle vel være relativt nærme deg..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. skal se hva jeg finner ut.

ja får airbaglyset med det ene og ikke med d andre. syns det er merkelig jeg å.

Takk for tipset:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.