#1 Skrevet September 10, 2008 (endret) Heisann. Driver og monterer en dumpventil på en bil jeg har her. Problemet er at jeg får den ikke til og åpne. Bilen har ikke originalt dumpventil eller resirk, bare en overtrykksventil. (Hvis jeg har forstått det riktig) Ikke VAG bil Problemet er at denne ikke styres av vakum slik som en dumpventil gjør. Er det ikke godt nok å bare ta vaktum fra den slangen som går til bremsekraftforsterkeren? Har målt, og den oppnår ca -0,8 i vakum, og 0,2 bar ladetrykk. Der hvor dumpen står plassert er det ca 0,5 bar trykk på maks, men alikevell så åpner den ikke når jeg slipper gassen. Kan det være ventilen som er dårlig (den fra biltema til 449,- kroner) eller må jeg få vakum fra en annen plass? Eller har jeg rett og slett misforstått hele opplegget om hvordan disse ventilene funker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2008 hvilken bil er det du monterer denne på? kunne vært greit og vite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2008 en liten daihatsu charade me forgasser motor og turbo. Hvor tregt skal stempelet i dumpen være? Henger noe voldsomt i denne hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2008 Noen som vet hvor tregt stempelet i ventilen skal være? Hvis jeg trykker det inn, så bruker det litt tid på å komme ned igjenn. Selv om fjære er skrudd på maks. Skal den ikke gli rett ned igjenn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2008 dumpen jeg hadde smak rett ned igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2008 Da bytter vi ventil... Så får vi se hvordan den nye er! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2008 jepp, fjæren skal jo presse stemplet rett ned igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2008 Da har jeg fått tak i en original resirk ventil fra en S3, så skal prøve å se om jeg får den til å dumpe. Er ikke store trykket det er snakk om enda, men kor kult e det ikke å få slike lyder av en haug gammal charade! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...