#1 Skrevet September 11, 2008 (endret) Hei! I disse regnfulle tider (hvetfall på Østlandet) er det jo alltids kjekkt med vindusviskere! Problemet er at når jeg slår de på så går de mye saktere enn før, og hakker hele tiden mens de pusser ruta. Skrur jeg de på full spiker skjer akkurat det samme... de går like sakte som før og hakker Er det motor'n som er defekt eller kan det være noe annet som lager krøll? Vanskelig å bytte motor på en Golf 4 forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2008 Gjetter på at det er overføringen fra motoren til viskerne. Denne har jeg selv byttet på både passaten og poloen. Alternativt vet jeg at noen demonterer overføringen, rengjør og smører den opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2008 Det kan altså ha sammenheng med at alle hastigheter blir lik? At den blir så "treig" at den ikke klarer å dra viskerene skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2008 Det kan altså ha sammenheng med at alle hastigheter blir lik? At den blir så "treig" at den ikke klarer å dra viskerene skikkelig? Overføringen! Kan være en fordel å skifte før den setter seg helt fast. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=132080&highlight=vindusvisker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2008 Flott! Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2008 Da var problemet løst den jævlen merka med rød pil her var synder'n... at motor'n i det hele tatt klarte å dra den rundt er et guds under for jeg klarte ikke å rikke på den med fingra og den rørte seg knapt når jeg hamra løs på den med hammer'n! Endte opp med at jeg måtte dra til møller og få helt ny overføring siden de ikke solgte denne i deler.... banna greit hos møller etter å ha brukt en liten time på å få ut den fastrusta jæveln og får til svar; nei denna får du ikke som enkelt del, du må kjøpe hele overføringa.... (selv om det står et slikt flott, flott delenr på akkurat den delen) jaja 580 kr fattigere, men har hvertfall vindusviskere igjen Var forsåvidt en ganske smal sak å bytte hele greia, brukte vel totalt 7 minutt på å demontere den gamle og sette på den nye ( + den timen jeg brukte på å hamre og banne da, hehe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2008 Jeg fikk fikset vindusviskerene mine idag (A3 8L).. Var så ille at viskerene stoppet midt på ruten så jeg måtte hjelpe de tilbake til 0-stillet.. Jeg slo ut dette staget fra sylinderen (se bildet ovenfor).. Fikk fjernet støv, dritt og "rust" og smurt oppigjen hele greia med gris før jeg monterte det sammen igjen. Var og en kopper-hylse rundt dette staget som må ligge riktig plassert.. Fikk litt ny-bil følelse når jeg testet vindusviskerene etterpå Smurte bare ene sylinderen, da den andre gjekk ganske så lett.. Brukte ca. 1,5 time.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2008 Jeg fikk fikset vindusviskerene mine idag (A3 8L).. Var så ille at viskerene stoppet midt på ruten så jeg måtte hjelpe de tilbake til 0-stillet.. Jeg slo ut dette staget fra sylinderen (se bildet ovenfor).. Fikk fjernet støv, dritt og "rust" og smurt oppigjen hele greia med gris før jeg monterte det sammen igjen. Var og en kopper-hylse rundt dette staget som må ligge riktig plassert.. Fikk litt ny-bil følelse når jeg testet vindusviskerene etterpå Smurte bare ene sylinderen, da den andre gjekk ganske så lett.. Brukte ca. 1,5 time.. Ja, det var det som var min plan og, å bare få ut og smøre opp... men jeg brukte for mye makt så gjengene som man skrur 6 kant bolten på viskerarma ble ødelagt.... derfor ny overføring jaja... ble nybilfølelse her og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg gjorde denne operasjonen på min Audi A6 i dag, men med katastrofalt utfall. Den ene siden hadde korrodert fullstendig, og jeg fikset det og smurte opp! Men, da vi monterte på plass og testet, ville ikke viskere stoppe - de tok ca 20 sek før det stoppet, og ofte i feil stilling. Har søkt litt rundt, og mange sier et brunt rele ved sikringene inne ved førerdøra. Kjenner at dette releet klikker når jeg starter viskerene, så det kan nok stemme. Noen erfaringer der? Hadde vært flott å få bekreftelse på dette så jeg vet hvordan jeg kan fikse dette!! Hilsen frustrert hobbymekker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2008 Akkurat samme problem på min A6, med at viskerne hakker. Det er visst standard på de fleste VW Audi fra denne generasjonen. Så blir vel å smøre opp snart her og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...